PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Asistenční služba vám pomůže i v případě nepojízdného auta v zahraničí

24. 7. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Pojištění motoristy Jak řešit pojistnou událost Základní info k pojistné události

Pojišťovny stále častěji řeší situace klientů, kteří vyrazili na dovolenou vlastním vozidlem, a porucha jim překazila původní plány. V některých případech ale pomoci nemůžou. Jak řešit nepojízdné auto v zahraničí?

Jak řešit nepojízdné auto v zahraničí?

„Sranda“ za desetitisíce

I letos míří do zahraničí spousta cestovatelů vlastním autem. Řada z nich ale zapomene vůz správně pojistit. V případě poruchy, která promění vozidlo v nepojízdný vrak, se pak diví, že jim pojišťovna s odtahem (tzn. repatriací) zpátky do Česka nepomůže. Pokud přece jen odtahovou službu vyšle, částka se může vyšplhat do desetitisícových výšin.

Pokud například vezmeme v potaz cenu odtahu 10 až 15 Kč za km, což je obvyklý průměr odtahových služeb inzerovaných na internetu, dostaneme se při cestě z chorvatského Splitu do Prahy na částku 10 850 Kč až 16 275 Kč za jednu cestu. Když k výše uvedenému připočtete dálniční poplatky, poplatek za naložení vozidla a cestu zpět, dojdete k názoru, že podcenit pojištění se v tomhle případě opravdu nevyplácí.

Povinné ručení vám v případě poruchy k ničemu nebude

Ještě před tím, než si řekneme, jak nepojízdné auto v zahraničí řešit, je potřeba uvědomit si, že klasické povinné ručení, které si platíte v Česku, je na zahraniční cesty krátké. Kryje totiž jen škody, které způsobíte vlastním autem ostatním účastníkům dopravního provozu. Pokud jste si tedy k povinnému ručení nesjednali vhodná připojištění, bude potřeba auto pojistit zvlášť v rámci cestovního pojištění nebo pro něj sjednat alespoň krátkodobé havarijní pojištění.

Při výběru se zaměřte nejen na rozsah pojistné ochrany (tzn., co všechno vybraná pojistka kryje), ale také na to, co všechno zahrnují asistenční služby do zahraničí vybrané pojišťovny. Ty vždy vybírejte v rozšířené (nadstandardní) variantě a dbejte i na dostatečnou výši limitů pojistného plnění. Zatímco některé pojišťovny tyto limity vyjadřují v korunách, jiné v kilometrech.

Auto nejede? Volejte pojišťovnu!

Pokud vás na cestě dostihne porucha, vždy jako první kontaktujte pojišťovnu, u níž máte pojistku uzavřenou. Operátor, který vám je k dispozici prakticky 24/7, poradí, co dělat, případně sám vyšle odtahovou službu, která nepojízdné auto odtáhne do nejbližšího autoservisu, anebo zpátky do Česka. V rámci asistenční služby byste pak měli mít sjednané i náhradní vozidlo nebo ubytování.

Kvůli zbytečné chybě můžete přijít o peníze

Závěrem zmíníme, že je potřeba dávat pozor na tzv. „lovce nehod“, kteří se v případě nehody nebo poruchy vozidla vždy odněkud zjeví a ochotně nabízí pomoc. Ta ale rozhodně není zadarmo. Pojišťovny se často setkávají s tím, že autoservis zprostředkovaný lovcem nehod si vyfakturuje za opravu částku, která je běžná při použití nových originálních náhradních dílů, nebo si naúčtuje cenu práce odpovídající taxám v autorizovaných servisech, ale realita tomu neodpovídá.

Pojišťovna pak tyto náklady nemůže proplatit, případně pojistné plnění zásadním způsobem poníží a zbytek nechá zaplatit řidiče. Vždy proto pamatujte, že vyrážet do zahraničí bez pojištění auta a posádky, je zbytečný risk, který se vám může šeredně prodražit. Asistenční služba vybrané pojišťovny je v případě nehod nebo poruch nedocenitelným pomocníkem, na kterém se nevyplácí šetřit.

Že je havarijní pojištění zbytečným a předraženým produktem? Už dávno ne! Díky exkluzivní spolupráci Portálu řidiče s pojišťovnou Allianz nyní můžete získat slevu na havarijní pojištění ve výši až 21 %

Chci výhodné havarijní pojištění

Zdroj info: Pojistné podmínky pojišťoven.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články