Mladoboleslavská automobilka Škoda představila svou čtvrtou generaci sportovně laděných vozů Octavia RS pro rok 2021. Nově nabízí tři druhy pohonu. K dříve oznámené plug-in hybridní Octavii RS nabídku rozšiřují také čistě benzínová a čistě naftová motorizace.
Automobilka Škoda představila novou Octavii RS
Octavii RS iV pohání kombinace spalovacího motoru 1.4 TSI a elektromotoru, výkon až 180 kW. Turbodieselový motor 2,0 TSI o stejném výkonu má samosvorný diferenciál jako jediné RS z letošní série. Turbodieselový motor 2,0 TDI poté nabídne výkon až 147 kW a jako jediný z této trojice poskytuje v příplatkové výbavě pohon všech čtyř kol.
S manuálem pouze u benzinu
Hybridní Octavia RS iV má šestistupňovou automatickou DSG převodovku. U naftové Octavie nalezneme sedmistupňový automat DSG. V příplatkové výbavě je nabízen pohon 4x4. Jako jediným manuálem je tedy benzinová Octavie, která nabízí šestistupňovou manuální převodovku, ale má i sedmistupňový automat DSG.
Karoserii vozů RS opět zdobí sportovní prvky s typickými černými detaily. Stejnobarevný je i sportovní interiér automobilů, který je zdoben červeným nebo stříbrnošedým prošitím. Tříramenný multifunkční volant je vybaven páčkami pro řazení s DSG převodovkou. V příplatkové verzi si zákazník u sportovních sedadel upraví délku sedáku a dopřeje si dokonce i masáž. Octavie RS nabízí také speciálně tvarovaný přední a zadní nárazník, na který jsme u série RS již zvyklí.
Asistentů je víc než dost
Všechny tři vozy RS jsou vybaveny již standardním virtuálním kokpitem, který nově nabízí výběr jízdního režimu. Samozřejmostí u Octavie čtvrté generace jsou asistenční systémy, mezi které patří Asistent vyhýbání, Asistent při odbočování, varování při výstupu z vozu, či aktuální místní dopravní informace. Novinkou u Octavií je středový airbag, který se nafukuje z vnitřní bočnice sedačky řidiče. Při nehodě má zabránit pohybu těl a jejich kontaktu. Je užitečný nejen při bočním nárazu, ale i pokud se automobil převrátí na střechu.
Adaptivní podvozek pouze za příplatek
Sportovní podvozek série RS je nyní snížen o 15 mm. U PHEV verze Octavie RS je u zadní nápravy zachována standardní světlá výška podvozku, kterou mají klasické Octavie, kvůli instalaci trakční baterie. Za příplatek je k dispozici Adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje tlumení v rámci jednotlivých režimů, či nastavení nechá čistě na vás. Výkonnější varianty jsou vybaveny 17“ brzdami. Dieselový model je vybaven menšími, 16“ palcovými brzdami na přední nápravě a 15“ palcovými vzadu.