V období koronavirové nákazy se velmi změnilo nákupní chování. Ženy a zejména maminky z Čech a Slovenska, které v neděli slaví svátek, dávají přednost bezpečným a velkým vozům, a to i za cenu že si mnohdy více příplatí. Maminky například z Polska nebo Maďarska to mají ale jinak. Rozhodujícím artiklem pro koupi je právě cena.
České maminky dávají přednost prostorným ojetinám. Polky a Maďarky to mají jinak
Z prodejních analýz společnosti AAA Auto vyplynulo, že tuzemské maminky se nebojí utratit za ojetý automobil klidně přes 200 000 korun. Hlavní pro ně je bezpečnost vozu a také komfort, který vozy nabízejí. Ostatně cestování s jedním potomkem je poněkud rozdílné, než když je v rodině dětí víc. Do malého vozu asi jen těžko naskládáte dva kočárky - v tomto ohledu se tedy prostornost auta cení zlatem. Oproti tomu Slovenky nebo Maďarky myslí na horší časy a nákupu ojetých automobilů se v momentálním období spíše vyhýbají. Pokud se rozhodnout koupit automobil, nechtějí do něj příliš investovat.
Na druhou stranu jsou ženy - maminky praktické. Ve svém výběru vozu sahají převážně po vozech SUV, MPV a nebo kombi. Na českém trhu je tak pro ně nepřeberné množství nabídek, ze které si vyberou i náročnější ženy. U Češek lze také pozorovat tendenci, že raději vybírají novější automobil, než starší, čímž také šetří budoucí rodinné finance. Sice si vyberou novější a také tedy dražší vůz, ale následně nemusí vozový park tak často obměňovat, protože jim novější auto vydrží déle.
Atributy, na které také Češky velmi často hledí, jsou například preference výběru dieselových motorů, které letos vzrostly na 61 % poptávky. Dále jsou pro ženy stále oblíbenější manuální převodovky. Velkým pomocníkem, kterého ženy v ojetých automobilech hledají, je také parkovací asistent. Bezpečnostní prvky jako jsou ABS, ISOFIX nebo airbagy jsou už naprostým standardem výbavy vozů.
České maminky se nezapřou a dle prodejních statistik vyplývá, že nejoblíbenější značkou jsou vozy automobilky Škoda. Hned za tím pak automobily Volkswagen a Ford. Podobný výběr vozů mají i Slovenky. Maďarky naopak raději sáhnout po vozech Suzuki, Ford nebo Nissan a Polky nedají dopustit na vozy Opel, Volkswagen a Renault.