Na českých silnicích zemřelo do dnešního dne 471 lidí, jen samotný dušičkový víkend měl na svědomí devět obětí. Ve srovnání s loňským rokem se nehod odehrálo více a byly také nákladnější.
Dopravních nehod je letos víc. Nejčastější příčinou je dle policie to, že se řidič nevěnuje řízení
Na bezpečnost silnic mají dopad i poruchy a menší nehody, které policie šetřit nemusí. U těch se díky inovacím daří rekordně krátit dobu, po kterou nepojízdné vozy na pomoc čekají.
Během prvního listopadového víkendu způsobily dopravní nehody devět smrtelných zranění. Od začátku roku tak počet jejich obětí vystoupal na 471, což je o devět vice než ve stejném období loňského roku. Dopravní nehody měly letos na svědomí více řidičů a méně chodců než v loňském roce.
Příčiny a počet nehod
Nejčastější příčinou nehod je dle policie to, že se řidič plně nevěnuje řízení. Celkově počet nehod na českých silnicích letos rostl, stoupala i hodnota způsobených škod. To je způsobeno tím, že v českém vozovém parku jsou zastoupena ve větší míře dražší auta.
Údaje prezentoval plk. Jiří Zlý, pověřený řízením Dopravní policie ČR. Pan Zlý bohužel neukázal žádnou konkrétní statistiku. Dost velké procento nehod může být způsobeno nejen nepozorností řidičů, ale třeba i stavem našich silnic nebo tím, že se silnice a dálnice neustále někde opravují a vznikají tak dopravní omezení.
Nepozornost hlavním viníkem
Policie pak těžko po nehodě napíše, že příčinou byl špatný stav vozovky. A závěry, že za nehody může především nepozornost, nahrávají dalšímu zpřísňování zákonů. Možná je totiž špatný celý přístup policie a zákonodárců. Namísto drakonických trestů a někdy i vyložené šikany řidičů, by se mohli začít snažit řidičům život usnadnit tak, aby se nemuseli neustále na silnicích stresovat a sledovat kolikrát nesmyslná omezení rychlosti, či hlídat, aby nevymetli kolem nějakou díru. Pak by se řidiči opravdu mohli plně soustředit na řízení. Zatím se totiž zákony jen zpřísňují, ale pozitivní efekt to očividně nemá.