Automobilka Ford chce do konce uvést na trh 14 elektrifikovaných automobilů. Má se tak stát do konce roku 2020. Mustang Mach-E je jedním z nich.
Ford Mustang Mach-E se představuje. Roste Tesle konkurence?
Samozřejmě, jak je poslední dobou trendem, tak je vozu přikládána patřičná důležitost a je přirovnáván k Fordu Model-T. Jako by snad byl hřích dnes vyrábět jiná auta než ta elektrická.
Rozšířené blatníky a přední maska
Mustang Mach-E má poměrně zajímavý zevnějšek, který skutečně na originální Mustang odkazuje a to nejenom zadními světly. Že se bude jednat o pěkného dravce, se Ford snaží naznačit rozšířenými blatníky a dynamicky působící přední maskou.
Výkonově na tom vůz nebude špatně. Standardně dostane zákazník 248 kW a točivý moment 565 Nm. Kdo bude chtít to nejlepší, sáhne asi po variantě GT, která nabídne 342 kW a 830 Nm. Poháněné budou ve většině případů obě nápravy a to pomocí systému Mach-E 4X, který bude umět rozdělovat sílu dle potřeby. Budou ale varianty i s poháněnými jen zadními koly. Rozjezd z nuly na 100 km/h se v případě varianty GT odehraje zhruba za tři až čtyři sekundy.
Dojezd bude záviset na kapacitě baterie. Ta bude buď 75,7 kWh nebo 98,8 kWh. Maximum ale bude kolem 600 kilometrů, což je hodnota mezi elektromobily zatím stále poměrně raritní. Nelze ale samozřejmě předpokládat, že takového dojezdu řidič dosáhne při plném využívání dynamiky, kterou auto nabídne. Nabíjení bude možné výkonem maximálně 150 kW. Ford uvádí, že dobití z 10 na 80 procent bude otázkou 38 minut.
Rozměrná sedadla a loketní opěrka
Uvnitř se samozřejmě Mustang nezapře. Je to vidět už z loga na volantu. Uprostřed je pak samozřejmě velký displej infotainmentu s jakýmsi ovládacím kolečkem ve spodní části. Rozměrná sedadla a loketní opěrka jsou ale příslibem slušné porce pohodlí pro posádku. V souladu s posledními trendy se samozřejmě bude vůz sám na dálku aktualizovat a zavazadlový prostor bude mít 402 litrů, po sklopení zadní řady sedadel pak 1420 litrů.