Ford E-Transit se má začít prodávat na jaře příštího roku. Do té doby je ještě čas na testy. A ty je nejlepší dělat v reálném nasazení, tedy u těch, kdo vůz budou používat.
Ford otestuje svoji elektrickou dodávku přímo u zákazníků
Americká automobilka očividně na elektrickou variantu Transita hodně vsází. Aby taky ne - na městské rozvážky zboží je to naprosto ideální auto, které nemusí mít ani vysoký dojezd, ani kdovíjaký výkon. Při častých zastávkách s vypínáním motoru má ale elektromotor obří výhodu nad spalováky, zejména diesely tímto dost trpí.
Ford tak dal s předstihem vybraným zákazníkům na trzích v Německu, Norsku a Velké Británii auto ke zkouškám. Auta budou mít k dispozici přední doručovací a energetické společnosti i orgány veřejné správy. K partnerům patří odpadová společnost AWB, Balfour Beatty, radnice německého Kolína nad Rýnem, britská pobočka DHL Express, DPD, Norská pošta, Ocado a Recover Nordic.
Testovací flotilu tvoří kompletní řada, tedy Van, DCiV (Double Cab in Van) a podvozek s jednokabinou a nejrůznějšími nástavbami, a to ve variantách celkové hmotnosti 3,5 až 4,25 tuny. Po takových těch "laboratorních" zkouškách a testech automobilky tak E-Transit vyzkoušejí i budoucí potenciální zákazníci.