Autonomní řízení třetí úrovně vypadá tak, že řidič může předat kontrolu nad vozem systémům, které se postarají o vše potřebné. Ruce přitom řidič nemusí mít na volantu, nemusí sledovat vozovku před vozem, ale v případě potřeby musí být připraven převzít řízení. Vůz sám zatáčí, brzdí, zrychluje.
Honda Legend může jezdit s autonomním řízením třetí úrovně. Zatím pouze v Japonsku
A přesně tohle by mělo být v Japonsku od příštího roku, protože na jaře bude na trh uveden vůz Honda Legend, který disponuje technologií Traffic Jam Pilot. Typové schválení vydalo japonské ministerstvo pro půdu, infrastrukturu, dopravu a cestovní ruch.
Traffic Jam Pilot zvládne převzít za řidiče řízení v rychlostech do 50 km/h, a to na veřejných komunikacích. Jakmile systém zjistí, že již nemůže fungovat bezpečně, vydá varovný signál a řidič musí bezodkladně převzít kontrolu nad vozem.
U nás si zatím o něčem podobném můžeme nechat pouze zdát. Zkonstnatělá unie není schopna ani připravit podmínky pro již fungující systém Autopilot od Tesly a pokud bychom se omezili na Česko, tak upřímně pochybujeme, že naši zákonodárci o něčem jako je autonomní řízení vůbec kdy slyšeli.