Elektrický Jaguar I-Pace je sice vozem roku, ale prodeje tomu zdaleka neodpovídají. A případné zájemce nebo majitele rozhodně nepotěší ani výsledek losího testu, který provedl známý YouTube kanál km77.
Jaguar I-Pace je v losím testu propadák
Název kanálu napovídá, jaká rychlost je důležitá, respektive kde je hranice mezi dobrým a špatným výsledkem. Jaguar I-Pace má skvělé jízdní vlastnosti, ale problém je v elektronických asistentech. Ty zasahují tak nevhodným způsobem, že jde celá ovladatelnost doslova do kopru.
Co je vlastně ESC?
ESC (elektronická kontrola stabilizace) svými zásahy činí auto v krajní situaci. Zamyká, respektive brzdí především vnější přední kolo, na které se při prudkém brzdění přesouvá hmotnost. Jde-li pak dané kolo do smyku, rapidně se snižuje ovladatelnost a namísto zatočení má vůz tendence jít po tečně ven ze zatáčky. Jednoduše - stane se extrémně nedotáčivým.
Když pak přestane jít do tuhého a ESC přestane vyvádět voloviny, kolo je odbržděno, chytne se a vůz se začne chovat normálně. Bohužel moment, kdy toto nastane, řidič nemůže předvídat. Takže nějaké přesnější manévry v této kritické situaci jsou prakticky vyloučeny.
Jaguar I-Pace vs Scala
Nejvyšší rychlost, kdy se vůz jakž takž vešel do vyhrazeného prostoru, byla pouhých 73 km/h. Pro srovnání - Škoda Scala tento test absolvovala v rychlosti 79 km/h úspěšně a chovala se přitom daleko předvídatelněji.
Jaguar I-Pace má výtečný podvozek a je škoda, že ho zabíjí neadekvátně a vyloženě nesprávně reagující elektronický asistent, který naprosto zbytečně blokuje kolo, které má v kritickém okamžiku nejvíce trakce.