Asistenční služba může leckdy vytrhnout trn z paty. Sjednává se většinou k pojištění vozu a v případě povinného ručení by měla být jeho součástí. Samozřejmě má různý rozsah, a tak záleží na motoristovi, jak široce chce služby využívat.
Jak funguje asistenční služba a na co máte nárok?
Na úvod je nutné říct, že každá pojišťovna poskytuje svému klientovi různý rozsah nabídky co se týká asistenčních služeb. Samozřejmě čím je produkt rozsáhlejší, tím je i poplatek za něj dražší. To se pak promítne například do výše částky za placení povinného ručení.
Asistenční službu můžete využít hned v několika druzích pojištění:
- cestovní pojištění
- povinné ručení a havarijní pojištění
- majetkové pojištění
Například v cestovním pojištění, spíše než na storno zájezdu, pomůže tato služba vyřešit problém, pokud se na dovolenou nebo prostě jen tak do zahraničí vydáváte autem. Jednou z největších předností je, že poskytuje i služby tlumočníka, což se hodí v případech, že máte základní jazykové dovednosti, ale nejste schopni si domluvit třeba opravu auta. Samozřejmostí je i případná zdravotnická asistence.
A stejně jako v Česku pomůže asistenční služba s odtahem, případně s opravou defektu přímo na místě. V případě dopravní nehody se právě tato služba, sjednaná k povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění, postará o vyproštění auta nebo poskytne náhradní dopravu, než se vaše auto opraví. Ve své podstatě je to takový dobrý anděl, který pomůže, ať se cokoli na cestách, ať už doma nebo v zahraničí, stane s vozidlem.
Při sjednávání této služby je nutné brát zřetel na limit plnění. Služba se v každém případě vyplatí. Asistenční služby nabízí hned několik pojišťoven, například Allianz, AXA, Generali nebo ČSOB Pojišťovna. Navíc operátory můžete kontaktovat doslova kdykoliv - tedy 7 dní v týdnu, 24 hodin denně. Občas je tedy lepší se spolehnout na pojišťovnu, kde vám na info lince telefon zvednou hned, než volat někomu blízkému, který má ale zrovna ztišený zvuk.
Zdroj médií: Depositphotos.