S třemi sty tisíci v kapse se dá vybrat z celé řady velice solidních ojetých vozů. Náš výběr přináší zajímavé varianty, včetně jedné opravdu hodně zábavné. Samozřejmě by se dalo vybírat i z celé řady dalších aut, ale toto je takový hrubý průřez ojetinami, které můžete snadno v inzerátech nebo bazarech přehlédnout a přitom stojí za to.
Jakou ojetinu do 300 000? Poradíme s výběrem
Články na téma vybíráme ojetinu ve stanoveném rozpočtu:
- Spolehlivé rodinné ojetiny do 250 000 korun
- Jakou vybrat ojetinu do 300 000? - právě čtete
- Známe nejlepší ojetiny do 200 000
- Ojeté auto do 50 000
- Jaké ojeté auto za 400 tisíc korun?
- Nejlepší ojetiny do 200 000 korun
Ford Focus Kombi
Pro rodinku, která hledá doslova zánovní ojetinu, je Focus ideální volbou. Třetí generace je logicky nejvyladěnější a vozy se dají sehnat s nájezdem i do dvaceti tisíc. Nebojte se benzínových tříválců 1.0 a 1.5 EcoBoost. Hospodští odborníci vám budou tvrdit, že to nic nevydrží, ale opak je pravdou. Při správné údržbě budou sloužit spolehlivě. Dodržujte ale interval výměny a specifikaci oleje, na ten jsou tyto pohonné jednotky citlivější. Raději bychom se vyhnuli dieselovým motorům, které se povětšinou kupují na větší nájezdy. To s sebou nese vyšší riziko stočeného tachometru a do budoucna i dražší závady. Focus je příjemný univerzál se schopným podvozkem, který majitele nezruinuje na údržbě.
Mazda CX-5 2.0 Skyactiv
Oblíbená poučka, že u japonských vozů je lepší se vyhnout dieselu, má sice své trhliny, ale obecnou platnost bychom jí klidně přiznali. Chcete-li nekoncernové SUV, je CX-5 dobrou volbou. Atmosférický dvoulitr je krásně tichý, solidně jede a celé auto působí až překvapivě "mechanicky". Jen je potřeba trochu pracovat s převodovkou, pokud budete chtít jet svižněji. Odměnou vám ale budou na SUV skvělé jízdní vlastnosti, které zajišťuje schopný podvozek a řízení je díky tomu i docela zábava.
Ojeté vozy do 300 000 Kč v nabídkách inzerentů
Subaru Impreza WRX
Kdo chce za volantem pořádnou porci zábavy a přesto každodenní použitelnost, měl by hledat tohle auto. Pravda, moc jich v inzerci není, majitelé ví, proč se jich nezbavují. WRX je schopné prakticky za jakýchkoliv okolností. Ať pojedete na sněhu, za sucha nebo v dešti, vždycky to bude zábava. Stálý pohon všech kol a opravdu perfektní podvozek zvládají skvěle přenášet na vozovku výkon velmi potentního a skvěle znějícího motoru. Málokterá ojetina do cenového limitu tří set tisíc korun je tak zábavná a ve schopných rukou i velmi rychlá.
Volkswagen Passat B8 1.4 TSI
Přeberte v inzerci všechny dieselové varianty a zdaleka se jim vyhněte. 90 % z nich sloužilo ve firemních flotilách, a taková auta nemají snadný život. Sáhněte raději po benzínové jedna-čtyřce, která ve spojení s manuálem představuje nejnižší riziko (i z benzinových jednotek). Nebojte se motor trochu točit, aby nezakarbonoval a dopřejte mu pravidelný servis. Dostanete sice dost nudné, skoro až uspávací, ale velmi spolehlivé auto.
V kombíku je Passat velice schopným rodinným vozem střední třídy. Pokud na něj nehodíte devatenáctky kola, tak i podvozek dost vydrží a bude fungovat tak, jak má - nebude přenášet drncání do interiéru k posádce a ta bude cestovat v maximálním pohodlí.