Vybrali jsme top ojetiny do 60 tisíc korun, což je reálně hodnota poblíž dvou průměrných výplat v České republice. Jaké levné ojeté vozy za to kupující může dostat?
Levná ojetá auta za dvě výplaty
Články na téma vybíráme ojeté vozidlo v daném rozpočtu:
- Jaké je nejlepší rodinné kombi? Známe ty nejlepší kousky za 100, 200 i 300 tisíc
- Jaké ojeté auto do 400 tis. Kč?
- Ojetá auta, která lze sehnat za jednu výplatu
- Ojetá auta, která lze sehnat za dvě výplaty - právě čtete
- Jakou vybrat ojetinu do 300 000 korun?
- Ojetý elektromobil do půl milionu
- Ojeté auto do 50 000 Kč, které se vám vyplatí koupit
Volkswagen Golf IV
Jedno z nejlepších aut přelomu tisíciletí. Nečekají vás s ním žádné super zážitky v zatáčkách, ale spíš najdete velmi dobrého služebníka na každodenní používání, který si za to neřekne moc. Servisně velmi jednoduchý vůz, náhradní díly jsou skvěle dostupné a není nic, co by golfa zásadně trápilo. Jistě, při takovém stáří už bude možná leckde trochu orezlý, ale s trochou snahy ho z toho za víkend dostanete. Vyhnuli bychom se dieselovým kouskům, tedy pokud nemají nějaká rozumný nájezd a dohledatelnou historii. Vsaďte klidně na benzínovou čtrnáctistovku, která moc nejede, ale není na ní prakticky nic, co by se mohlo porouchat.
Suzuki Swift
Za šedesát tisíc najdete těchto aut spoustu. Vyhněte se opět dieselům a vsaďte raději na benzínové motory. I základní třináctistovka výkonem postačí, patnáctistovka jede o něco lépe, ale má kratší převody. Jedna-šestka se montovala pouze do třídvéřových modelů. Swift má trochu horší zpracování interiéru a tvrdé plasty mohou v některých ojetinách povrzávat. Koroze ho zásadně netrápí s výjimkou výfuku, který u ojetiny zkontrolujte. Pokud má auto v pořádku podvozek, tak umí potrápit v zatáčkách i daleko výkonnější vozy, řídí se totiž velmi snadno a krásně drží stopu i na rozbité silnici.
Inzeráty ojetých aut za dvě výplaty
Ford Fusion
Svého času měli vůz v oblibě senioři. Má vyšší stavbu i posaz, takže se do něj dobře nastupuje. Navíc je z něj skvěle vidět ven. Nabídne i docela prostorný kufr (337 litrů) s nízkou nakládací hranou a překvapivě dost místa pro cestující na zadních sedadlech. V inzerátech převažují kusy s motorem 1.4 o výkonu 59 kW. Už z papírové hodnoty asi člověk pozná, že to terno nebude, ale spoustě lidí to na dojíždění třeba do práce stačí. Lépe jedou motory 1.6 s výkonem 74 kW, těch ale na prodej moc není. Opět se vyhněte dieselům, jednak nebyly nijak zázračně spolehlivé a pak taky nedávají v tomto autě moc smysl.
Citroën C2
Svými tvary osloví asi především ženy, na které ostatně automobilka s tímto vozem mířila primárně. U ojetiny prověřte hlavně stav elektronické výbavy, se kterou mívají občas „Cé dvojky“ problém. Model C2 se dělal výhradně jako třídvéřový, z čeho plyne i nízká cena ojetiny. Není problém najít kusy s méně jak sto tisíci na počítadle kilometrů v naší cenové hladině. Do města stačí základní zážehový motor 1.1, doporučit můžeme vlastně jakýkoliv benzín, klidně i šestnáctistovku ve verzi VTS, se kterou je z malého Citroënu docela žihadlo. Turbodiesel 1.4 HDi je hlučný a při včasných výměnách oleje i spolehlivý. V malém levném ojetém autě však nedává moc smysl.
Zdroj médií: Depositphotos.