Elektřina jako způsob pohonu aut se dostává skutečně všude. Dokonce i do klasických italských strojů s trojzubcem ve znaku. Nejnovější Ghibli není čistý elektromobil, ale s akcelerací bude pomáhat spalováku elektromotor.
Maserati Ghibli Hybrid je první elektrifikovaným vozem značky
![Maserati Ghibli Hybrid](/data/blog-article/illustration/orig/maserati-ghibli-hybrid.jpg)
Základem Ghibli Hybrid je čtyřválec o obsahu dva litry, přeplňovaný turbodmychadlem. Společně s ním je pod kapotou i 48V startér-generátor, který krmí malou baterii. Elektromotor potom pomáhá vozu při rozjezdech.
Celkový špičkový výkon je 243 kW a točivý moment má hodnotu 450 Nm. Ghibli není žádný lenoch, z nuly na sto to zmákne za 5,7 sekundy a jeho maximální rychlost je 255 km/h. Hybridní řešení by mělo znamenat o čtvrtinu méně emisí ve srovnání se starším bráškou, kterému pod kapotou tepe šestiválec.
Krom pohonu se na voze z roku 2013 odehrálo pár malých změn v designu světel a přibyly i modré detaily, které značí hybridní ústrojí. Uvnitř lehce vzrostla velikost obrazovky infotainmentu, a to na 10,1", před řidičem se pak usadil digitální přístrojový štít. Cenovku zatím vůz nemá.