Má smysl investovat peníze do ojetého Mercedesu Benz třídy C, kterému už brzy bude 14 let? Jedno takové auto jsme vyzkoušeli a zde jsou naše poznatky.
Mercedes Benz C350 jako ojetina
Články na téma Mercedes Benz C350 jako ojetina:
- Test ojetiny: Mercedes Benz C350 CGI 2011 - právě čtete
Těsně pod vrcholem
Na test do redakce se nám dostal facelift Mercedes Benz s označením C350 CGI a pohonem všech kol 4MATIC. Jedná se o předskokana vrcholného modelu C63 AMG s kultivovanějším projevem, což zajišťuje už zmíněný systém pohonu všech kol a atmosférický šestiválcový motor, který i na dnešní poměry rozhodně neurazí.
Hned na první pohled zaujme příplatková metalíza Modrá Tanzanit v kombinaci s bílodřevěnými prvky interiéru a koženými elektricky polohovatelnými sedačkami. Přepracovaná přední část vozu i v dnešní době vypadá vcelku moderně, čemuž rozhodně pomohl agresivnější a vzhlednější design přední masky a nárazníku. Konkrétní testovaný kus je na devatenáctipalcových kolech, která rozhodně vzhledově působí fenomenálně, v rámci originality by v podbězích měly být spíš šestnáctky nebo sedmnáctky, kromě kol je vůz v sériovém stavu.
Příjemným překvapením jsou analogové budíky a přehledný palubní počítač mezi nimi, který funguje stále skvěle. Pokud nepotřebujete CarPlay, interiér nabídne i dnes vše potřebné k pohodlné jízdě. Navigace v přepracovaném infotainmentu už bohužel aktualizace nedostává, co ale dost překvapí, je audiosystém. V porovnání s dnešními audiosystémy v Mercedes Benz rozhodně nezaostává a doopravdy v porovnání s auty kolem stejného výrobního roku hraje fantasticky. Hlasové ovládání Linguatronic je už dnes spíše na škodu a za dobu testování jsme ho vyzkoušeli jednou a naposledy. Není to něco, co bychom chtěli opakovat.
Šestiválec jako základ spolehlivé ojetiny
V roce 2011 byl spolu s příchodem faceliftu generace W204 představen přepracovaný šestiválec s objemem 3,5 litru a přímým vstřikováním. Oproti předchozímu motoru se stejným modelovým označením je výkonnější o 25 kW (225 kW z původních 20 0kW) a úspornější o 31 %. Krouticí moment se také zvýšil o 20 Nm na 370 Nm. Tento motor byl i v testovaném autě.
Podvozek nepůsobí příliš tvrdě, ani pocitem, že by auto plavalo, a systém 4Matic zajišťuje stabilitu vozu. I při sportovní jízdě je pořád znát, že se jedná o prémiovou značku. V zatáčkách dopomáhá skvělá reakce sedmistupňové automatické převodovky a průběh výkonu atmosférického šestiválce. Dojem by zlepšila pádla pod volantem, které u testovaného kusu nenajdeme, ale rychlosti se dají měnit řadící pákou v manuálním módu. Když zvolníte, pořád máte velmi komfortní vůz, který vyžehlí nerovnosti perfektně a akusticky je skvěle odtlumí. Tohle zkrátka třeba plebejský superb neumí. Průměrná spotřeba 10,5 l/100km v rámci parametrů vozu nepůsobí vůbec špatně.
Proč raději C350 než C63?
Jak už bylo zmíněno, C350 je poslední označení před vrcholným C63 AMG. Hlavní výhodou je rozhodně cena a servis s tím spojený, C350 zkrátka stojí 3x až 4x méně než C63 AMG na evropském trhu ojetin. Působí navíc mnohem kultivovaněji a pro většinu lidí použitelněji na každodenní provoz. Hlavní výhodou u C63 je požitek z jízdy, který umocňuje zvuk atmosférického osmiválce, který i se sériovým výfukem zní skvěle. C350 by si pro lepší pocit z jízdy zasloužilo zvučnější projev, otázkou ale je, zda to potřebujete.
Zdroj médií: Tobiáš Duba.