PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Mercedes Benz C350 jako ojetina

15. 11. 2024 3 min. čtení diskuze (1) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Tipy pro koupi ojetiny Konkrétní ojetá auta

Má smysl investovat peníze do ojetého Mercedesu Benz třídy C, kterému už brzy bude 14 let? Jedno takové auto jsme vyzkoušeli a zde jsou naše poznatky. 

Mercedes Benz C350 jako ojetina

Články na téma Mercedes Benz C350 jako ojetina:

  1. Test ojetiny: Mercedes Benz C350 CGI 2011 - právě čtete

Těsně pod vrcholem 

Na test do redakce se nám dostal facelift Mercedes Benz s označením C350 CGI a pohonem všech kol 4MATIC. Jedná se o předskokana vrcholného modelu C63 AMG s kultivovanějším projevem, což zajišťuje už zmíněný systém pohonu všech kol a atmosférický šestiválcový motor, který i na dnešní poměry rozhodně neurazí. 

Hned na první pohled zaujme příplatková metalíza Modrá Tanzanit v kombinaci s bílodřevěnými prvky interiéru a koženými elektricky polohovatelnými sedačkami. Přepracovaná přední část vozu i v dnešní době vypadá vcelku moderně, čemuž rozhodně pomohl agresivnější a vzhlednější design přední masky a nárazníku. Konkrétní testovaný kus je na devatenáctipalcových kolech, která rozhodně vzhledově působí fenomenálně, v rámci originality by v podbězích měly být spíš šestnáctky nebo sedmnáctky, kromě kol je vůz v sériovém stavu. 

Příjemným překvapením jsou analogové budíky a přehledný palubní počítač mezi nimi, který funguje stále skvěle. Pokud nepotřebujete CarPlay, interiér nabídne i dnes vše potřebné k pohodlné jízdě. Navigace v přepracovaném infotainmentu už bohužel aktualizace nedostává, co ale dost překvapí, je audiosystém. V porovnání s dnešními audiosystémy v Mercedes Benz rozhodně nezaostává a doopravdy v porovnání s auty kolem stejného výrobního roku hraje fantasticky. Hlasové ovládání Linguatronic je už dnes spíše na škodu a za dobu testování jsme ho vyzkoušeli jednou a naposledy. Není to něco, co bychom chtěli opakovat. 

Šestiválec jako základ spolehlivé ojetiny 

V roce 2011 byl spolu s příchodem faceliftu generace W204 představen přepracovaný šestiválec s objemem 3,5 litru a přímým vstřikováním. Oproti předchozímu motoru se stejným modelovým označením je výkonnější o 25 kW (225 kW z původních 20 0kW) a úspornější o 31 %. Krouticí moment se také zvýšil o 20 Nm na 370 Nm. Tento motor byl i v testovaném autě. 

Podvozek nepůsobí příliš tvrdě, ani pocitem, že by auto plavalo, a systém 4Matic zajišťuje stabilitu vozu. I při sportovní jízdě je pořád znát, že se jedná o prémiovou značku. V zatáčkách dopomáhá skvělá reakce sedmistupňové automatické převodovky a průběh výkonu atmosférického šestiválce. Dojem by zlepšila pádla pod volantem, které u testovaného kusu nenajdeme, ale rychlosti se dají měnit řadící pákou v manuálním módu. Když zvolníte, pořád máte velmi komfortní vůz, který vyžehlí nerovnosti perfektně a akusticky je skvěle odtlumí. Tohle zkrátka třeba plebejský superb neumí. Průměrná spotřeba 10,5 l/100km v rámci parametrů vozu nepůsobí vůbec špatně. 

Proč raději C350 než C63?  

Jak už bylo zmíněno, C350 je poslední označení před vrcholným C63 AMG. Hlavní výhodou je rozhodně cena a servis s tím spojený, C350 zkrátka stojí 3x až 4x méně než C63 AMG na evropském trhu ojetin. Působí navíc mnohem kultivovaněji a pro většinu lidí použitelněji na každodenní provoz. Hlavní výhodou u C63 je požitek z jízdy, který umocňuje zvuk atmosférického osmiválce, který i se sériovým výfukem zní skvěle. C350 by si pro lepší pocit z jízdy zasloužilo zvučnější projev, otázkou ale je, zda to potřebujete. 

Zdroj info: Mercedes-Benz.
Zdroj médií: Tobiáš Duba.
Libor Bartoň, 15. 11. 2024 13:04, reagovat
Jezdím s timto motorem, ale v E coupe a zadokolkou, ale na vaši spotřebu jsem se nikdy nedostal a to jezdím svižně, ale plynule. Tedy jenom na krátké trase, ale tento motor má normovanou spotrebu 8,5 L a na trase delší než 20 km to bere okolo 8L a dá se dostat na 7,6. Tento motor jezdí nejúsporněji na delších rychlých trasách. Mám teda i pádla na volantu, ale téměř je nepoužívám, řadí to skvěle a celkově auto je perfektní. E coupe má tento podvozek C třídy a miluji to auto, jak je celkově výborně sladěné. Ta ideální kombinace tuhého a přitom komfortního podvozku a silného motoru, který většinu jizdy pod dvěma tisíci otáček je naprosto příjemný. Navíc jsou tyto ročníky velmi odolné a trvanlivé, takže doporučuji.

Podobné články