Díky restrikcím z EU musejí automobilky investovat velké peníze do vývoje stále složitějších pohonných systémů, které musejí splňovat až nesmyslné emisní limity. Vše směřuje k vytlačení motorů na fosilní paliva z evropských silnic.
Mercedes chystá propouštění. Připravuje se na krizi autoprůmyslu
10 % zaměstnanců Mercedesu dostane padáka
A samozřejmě, tyto obří investice mají vliv na finanční zdraví výrobců aut a tak musejí nutně přijít škrty. Deník Süddeutsche Zeitung vydal článek, ve kterém čerpá informace z interního emailu zaslaného zaměstnancům Mercedesu. Podle něj hodlá automobilka propustit 10 % zaměstnanců. Týkalo by se to zejména lidí v administrativě a manažerů, celkem by bylo ukončeno přes 1000 pracovních poměrů.
Dalším opatřením má být zmrazení platů všech zaměstnanců v Německu. Ola Källenius, současný šéf automobilky má tyto ne zrovna pozitivní novinky ohlásit ve čtvrtek. Otázka je, co na to řeknou odbory, podle kterých je Mercedes ve velice dobrém finančním stavu.
Budoucnost nevěští nic pozitivního
Realita bohužel není tak optimistická. Svolávací akce dieselového GLK vyšla na v přepočtu 66 miliard korun a krom toho bylo druhé čtvrtletí pro automobilku ztrátové (přes 30 miliard korun). Budoucnost pak nevypadá příliš dobře ani pro Mercedes, ani pro ostatní hráče na evropském automobilovém trhu. Volkswagen vsadil vše na elektromobilitu, kterou teď tlačí co to je a stejným směrem se budou muset časem vydat všichni. Bohužel, lidé auta na baterky nechtějí, takže je otázka, jestli EU nakonec autoprůmysl na starém kontinentu nezahubí úplně.