PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Návod, jak na správnou montáž tažného zařízení

27. 12. 2021 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Tažné zařízení je super věc, která výrazně zvedá utilitární hodnotu celého auta a povyšuje jeho schopnosti. V kombinaci s přívěsným vozíkem tak má majitel vozu k dispozici násobně větší přepravní kapacitu.

Montáž tažného zařízení - svépomocí nebo v servisu?

Články na téma tažné zařízení:

  1. Zápis tažného zařízení - jak na to a co to obnáší?
  2. Jaké auto na tažení obytného přívěsu?
  3. Montáž tažného zařízení - svépomocí nebo v servisu? - právě čtete
  4. Řidičák na přívěsný vozík, přívěs a návěs

Pokud jste si nenechali namontovat tažné zařízení přímo od automobilky, máte v podstatě dvě možnosti. Buď se do toho můžete pustit sami, nebo práci svěřit firmě. V každém případě si nejprve zjistěte, zdali vůbec na dané auto tažné zařízení namontovat jde. V kolonce "Největší technicky přípustná hmotnost připojeného vozidla" nesmí být nula nebo nesmí být prázdná. Musí tam být napsaná nějaká hodnota, jinak není možné na auto tažné zařízení namontovat.

Montáž tažného zařízení firmou

Specializované firmy zvládají montovat tažná zařízení naprosto bez problémů a jejich mechanici to zvládají v řádu hodin. Cenově vychází služba na zhruba 5-12 tisíc korun, v závislosti na pracnosti a také na tom, jaké tažné si zvolíte. Logicky jsou nejlevnější ta pevná, kdo chce odnímatelné, musí si zkrátka připlatit. U novějších vozů je navíc nutná softwarová úprava řídící jednotky - kvůli kabeláži. Samotné kabely, respektive kabelový svazek, se samozřejmě s řídící jednotkou musí propojit, což většinou znamená docela pracné protažení interiérem, až někam pod palubní desku.

Dodatečná montáž svépomocí

Zdá se to možná na první pohled jako jednoduchá záležitost, ale skutečnost je často dramaticky odlišná od této představy. S mechanickou částí až tolik problémů většinou není - stačí sundat nárazník (ten je nutné někdy malinko upravit), světla a pustit se do dodatečné montáže tažného zařízení. První trable nastávají při protahování kabelového svazku, což je jedna z těch prací, které jsou dost otravné, ale i s tím se dá vypořádat. Jenže pak dojde na nutnost zapojení do řídící jednotky a její nakonfigurování.

A tady asi většina kutilů skončí. K tomu jsou potřeba specializované nástroje a diagnostiky. Při připojení vozíku by například neměla svítit mlhovka auta. Další problém - parkovací senzory, které samozřejmě s vozíkem nefungují a začnou signalizovat překážku, kdykoliv zařadíte zpátečku. I samotná zásuvka pro vozík je někdy problém, pokud nemá vůz přípravu z výroby. Zasahuje se do elektroinstalace auta a to je bez odborných znalostí vždycky riziko.

Zdroj médií: Depositphotos.
Rudolf Malý

Autor článku
Rudolf má rád dobré jídlo, sport a nekorektní humor. Nebrání se elektromobilitě, ale taky jí nijak zvlášť nefandí. Ve volném čase se rád vrtá v autech a obecně vlastně v čemkoliv.

Podobné články