Elektromobily nemusí nutně stát přes milion. Dají se pořídit i za o dost nižší cenu. Samozřejmě to není za cenu ekvivalentního spalováku, ale není to nic, co by bylo vysloveně nedostupné.
Nejlevnější elektromobily na českém trhu. Které to jsou?
Články na téma koupě elektromobilu dle ceny:
- Cena elektromobilů - za kolik se dají sehnat?
- Nejlevnější elektromobily na českém trhu - právě čtete
- Elektroauta, která jsou cenově dostupná
- Elektroauto z bazaru: Víte, na co si dát pozor?
Smart EQ fortwo
Jestli nepotřebujete jezdit ve více jak dvou lidech, jenom po městě, namísto dojezdu oceníte obratnost a snadné parkování, tak je elektrický smart jako stvořený pro vás. Výrobce si nejlevnější varianty cení na 591 690 korun. Na poskakování po Praze nebo Brně to bohatě stačí, za hranicemi města vás bude limitovat především akční rádius vozu. Dojezd je totiž kolem 150 kilometrů, reálně počítejte 110-130. Zase je ale pravda, že provoz takového autíčka vyjde na pár korun a jeho mikrorozměry umožní zaparkovat na místech, kde je to pro ostatní auta zapovězeno.
Dacia Spring
Ani ne půl milionu korun, přesněji 449 000 korun za tu nejzákladnější verzi. Samozřejmě je ale nízká cena malinko vykoupena některými kompromisy. Výkon 33 kW naštěstí stačí alespoň na to, aby se akcelerace z nuly na sto vešla do dvaceti vteřin. Hodnota 19,1 sekundy ale není nic oslnivého a kdejaký vůz z poloviny minulého století by Dacii Spring pokořil. Nepočítejte ani s kdovíjakým dojezdem, baterie o kapacitě 27,4 kWh sice papírově zvládne "až 305" kilometrů ve městě, reálně počítejte 200, mimo město kolem 150 kilometrů.
Renault Zoe
Zoe už jsme v redakci měli a byla to zajímavá zkušenost. Od 845 000 korun můžete mít Zoe doma i vy. Na městský a příměstský provoz to stačí. 52kWh baterie už něco ujede a když si nebudete neustále vychutnávat opojné zrychlení, tak se ve městě dostanete i přes 300 kilometrů, mimo město počítejte 250 až 300. To není vůbec špatné.
Nissan Leaf
Tady bude stačit 819 000 korun, za které dostanete 150 koní a dojezd dle WLTP normy 270 kilometrů. Super je, že už v nejnižší výbavě je třeba 8" displej s navigací a auto není vyloženě očesané o všechno, co šlo odmontovat. Leaf je velmi povedený elektromobil, který má snad nejlepší řízení jedním pedálem (rekuperace při puštění pedálu dost brzdí). Docela zajímavý bonus do budoucna je, že na Nissany se už teď vyrábějí náhradní baterie, které nejsou přehnaně drahé.