Šestá generace Astry je konečně v Česku. Prozradí ji již z dálky futuristický vzhled. Co přináší automobil na francouzském základu, který se ale stále vyvíjí a vyrábí především v Německu?
Nová Astra vstupuje na český trh. Co vše nabídne?
Měli jsme možnost být přímo na místě v okamžik, kdy se české motoristické obci ukázal zbrusu nový Opel Astra. Nejednomu z nás se jistě zatajil dech. Krásná silueta s přední maskou, která v sobě má zapuštěný Opel Vizor. Detaily a prolisy vypadají na první pohled dobře, po usednutí za volant statického vozu se to taky nejeví špatně, jen sakra ty lesklé plasty... Ale zapracovalo se na infotainmentu, takže se snad můžeme těšit na lepší časy.
Pár informací na úvod
Astra stojí na platformě EMP2, kterou tak sdílí s novým Peugeotem 308. Dobrá zpráva je, že díky této platformě se počítá se všemi motorizacemi - tedy benzín, nafta, plug-in a také samozřejmě elektro.
Hlavní výhodou Opelu bude, podle slov výrobce, specifické nastavení tlumičů, upravené zavěšení zadní nápravy, pružiny i celkové nastavení řízení. Řidič se může těšit na okamžitou odezvu na pokyny - jak na ostré brzdění, tak i okamžité zrychlení a stabilitu ve vysokých rychlostech. To vše zní na papíře hezky, ale v redakci se už těšíme, až si vše budeme moci otestovat na vlastní kůži. V ostrém testu se teprve ukáže, jak moc nová Astra bude dobrá vůči konkurenci!
Jak jsou na tom ceny?
Astru si budete moci pořídit v několika výbavových linií. Ta základní je Edition a podle akčního ceníku vyjde na 479 tisíc korun. Motor o objemu 1.2 Turbo nabídne výkon 81 kW nebo 96 kW v kombinaci s manuálem nebo s automatem, mimo to si lze zvolit plug-in hybrid nebo naftovou 1.5 CDTi s výkonem 96 kW. A co auto nabídne již v základu? Jsou to 16palcová litá kola, parkovací senzory, mlhovky, Pure Panel, bezdrátová konektivita, multifunkční volant a nebo třeba i LED přední světlomety. Vyšší linie Elegance se pojí se stejnými motory a výkony jako ta předchozí. I v tomto stupni je výbava více než bohatá. Nabízí navíc například adaptivní tempomat, středovou konzoly s USB, zatmavená okna, bezklíčové startování a další.
Samozřejmě v nabídce nechybí ani GS-Line. Za akčních 579 tisíc korun (benzínová 1.2 s 96kW) máte v autě výbavu Elegance, ale k tomu ještě například spoustu sportovních prvků, hliníkové pedály, černou střechu a 360°C parkovací kameru. Pomyslný vrchol nabídky tvoří výbavový stupeň Ultimate (v současné době lze pořídit pod milion korun). Ten si lze zvolit pouze v motorizacích 1.2 Turbo, 1.5 CDTi nebo plug-in hybridní verzi, všechny tři spjaté s výkonem 96 kW.
První hatchbacky budou k dostání v dubnu. Kdo by přeci jen rád prostornější kombík, bude si muset počkat další dva měsíce. Příští rok ještě dorazí elektrická verze a to v obou typech karoserie.
Zdroj médií: Opel.