Po dlouhých letech výroby se blíží konec současné generace Fiatu 500. Jedna éra končí, ale příběh pětistovky rozhodně ne.
Nová éra, stejná ikona: Co bude dál s Fiatem 500?
![Nová éra, stejná ikona: Co bude dál s Fiatem 500?](/data/blog-article/illustration/orig/nova-era-stejna-ikona-co-bude-dal-s-fiatem-500.jpg)
Fiat 500, malý zázrak italského automobilového průmyslu, který se stal symbolem dostupné mobility a radostných výletů, se po více než šesti desetiletích loučí s výrobní linkou. Tento ikonický model, který pomohl zmotorizovat celé generace (nejen) Italů, nyní ustoupí elektromobilitě. Zatímco se těšíme na elektrickou budoucnost, nelze zapomenout na odkaz tohoto legendárního vozu, který navždy zůstane zapsán v srdcích milovníků automobilů po celém světě
Malý automobil s velkým srdcem prožívá v posledních letech zajímavé období. Zatímco se na trhu etablovala nová, plně elektrická generace, původní model, který si získal srdce mnoha řidičů, stále ještě není minulostí. Jaké jsou tedy aktuální možnosti pro fanoušky tohoto kultovního modelu? Pojďme se společně podívat na to, co nám Fiat 500 nabízí v roce 2024.
Poslední šance
Fiat 500 byl v průběhu let nabízen s různými motorizacemi, aby uspokojil širokou škálu zákazníků. Nejčastěji se pod kapotou objevily malé čtyřválce 1.2 a 1.4 z řady FIRE, které byly spolehlivé a nenáročné na údržbu. Pro náročnější řidiče byl k dispozici turbodiesel 1.3 MultiJet, zatímco milovníci netradičních řešení mohli sáhnout po zábavném dvouválci 0.9 TwinAir. Poslední kapitolou benzínových motorů byl mild-hybridní tříválec 1.0 FireFly, který se objevil ve verzi 500 Hybrid.
Kromě klasického hatchbacku vznikly také větší modely 500L a 500L Living, které s malou pětistovkou sdílely jen designové prvky. Tyto vozy byly spíše mini-MPV postavené na jiné platformě. Zajímavostí je také SUV Fiat 500X, které s původním Fiatem 500 sdílí pouze jméno.
Fiat 500 je skutečnou ikonou a jeho popularita stále trvá. Zatímco se na trhu již několik let úspěšně prodává moderní, plně elektrická verze 500e, původní generace, která nás provázela od roku 2007, stále ještě není úplně minulostí. I když se původně předpokládalo, že nová generace bude pouze elektrická, objevily se zvěsti o možném návratu spalovacího motoru. To znamená, že bychom se mohli dočkat nové generace 500 a to možná i s klasickým pohonem. Pokud však toužíte po tom nejposlednějším kousku původní generace, která je vybavena hybridním motorem 1.0 a manuální převodovkou, budete si muset trochu pospíšit. Zůstává už jen několik málo vozů ve skladu a jejich cena začíná na 349 900 Kč. Takže pokud chcete vlastnit tento kultovní model ještě s klasickým pohonem, neváhejte a využijte této příležitosti.
Zdroj médií: Depositphotos.