Dávno pryč jsou časy, kdy se evropské značky dívaly na korejské vozy jaksi shora. Kdepak, zejména Hyundai je v poslední době dost na koni a rozpačité dojmy z posledních produktů koncernu mu vyloženě hrají do karet. A s novým Tucsonem to vypadá, že tento trend bude ještě výraznější.
Nový Tucson se ukázal v plné kráse. Konkurenci může solidně zatopit
Články na téma Hyundai Tucson:
- Test: Hyundai Tucson N Line - co víc chtít?
- Automobilka Hyundai ukázala nového Tucsona. Je to úplně jiné auto
- Nový Tucson se ukázal v plné kráse. Konkurenci může solidně zatopit - právě čtete
- Hyundai začal vyrábět Tucson. V Česku bude začínat na ceně 530 tisíc
- Automobilka Hyundai odhalila podobu Tucsonu N Line
Už před nedávnem, když jsme dostali první ochutnávku designu Hyundai Tucson, přišel tak trochu šok. Kdo čekal evoluci, byl asi dost překvapený, protože se změnilo prakticky úplně všechno, ze všeho nejvíc pak design vozu.
Nevídaná maska
Hodně inovátorsky vypadají světla, která jsou jakoby překrytá maskou. Na tohle řešení jsme hodně zvědaví, a tak trochu tušíme, že na živo to bude vypadat ještě brutálněji než na obrázcích. Boční pohled pak ukáže naplno možná až lehce přehnaně dramatické hrany a prolisy, které kontrastují s výrazným designem kol. Tady to skoro až trochu vypadá, že se v Hyundai malinko inspirovali u RAV4 od Toyoty. Zadní partie pak drží basu se zbytkem vozu a dominantou jsou opět světla, jak se sluší a patří, tak propojená do jednoho celku.
Luxusní vnitřek
Uvnitř Tucson hodně "zluxusněl" a to ne o třídu, ale možná hned o dvě. Samozřejmostí je virtuální kokpit před řidičem a obří centrální zobrazovač. Hodně zajímavý je volant a výdechy ventilace, které jsou protažené do dveří. Díky tomu by mělo být možné vzduch o požadované teplotě distribuovat rovnoměrně a bez nějakého prudkého foukání z jednoho bodu. Myslelo se i na detaily, pro příklad - bude možné ztlumit reproduktory pro zadní pasažéry, což ocení zejména rodiče s malými dětmi.
Bezpečnost především
Na špici by měla být také bezpečnost. V případě nehody se mezi řidičem a spolujezdcem nafoukne centrální airbag, aby mezi nimi nedošlo k vzájemnému kontaktu. Asistenti získaly větší rozhled - vůz by měl umět sám zastavit i v případě hrozící kolize při odbočování vlevo. Adaptivní tempomat zase bude umět řídit sám rychlost vozidla čistě podle dat z navigace. Před zatáčkou tedy zpomalí, za ní zase zrychlí, řidič bude jen kroutit volantem. V případě aktivace blinkru se zase aktivuje širokoúhlá kamera na příslušné straně vozidla, která ukáže slepý úhel, nebude tedy nutné spoléhat jen na zrcátka, v nichž nikdy není vidět vše.
V nabídce motorů budou hrát prim hybridy, ale nabídka nebude postrádat ani klasické "neelektrifikované" pohonné jednotky. Zatím nevíme nic o ceně, ale lze očekávat, že nový Tucson oproti současné verzi zdraží.