Volant má víceméně danou podobu, která sice prošla určitou evolucí, ale jinak je to pořád více či méně kulatá obruč na nějakém středu. V Tesle se na to chtějí dívat trochu jinak, přišli s trochu jiným konceptem, který byl ovšem přijat spíše kriticky.
Nový volant Tesly zatím příliš úspěchy nesklízí
Ono totiž dělat věci jinak, neznamená dělat je lépe. A někdy to spíš zavání snahou se odlišit a dělat revoluci za každou cenu. Namísto klasického kulatého volantu tak má nejnovější Tesla Model S Plaid něco, co připomíná spíš letecké berany.
Působí to minimálně dost zvláštně, což ale není to nejhorší. Řidiči si stěžují, že občas nechtěně zatroubí, protože musejí neustále přehmatávat a někteří poukazují na to, že v případě potřeby rychle manévrovat tato podoba volantu nebude příliš použitelná.
Myšlenka byla původně taková, že řízení bude mít progresivní charakteristiku. Takže nebude třeba přehmatávat, protože při otočením volantu třeba o devadesát stupňů už bude auto zatáčet velmi prudce. Bohužel, jak už to u Tesly někdy bývá, plány jsou jedna věc a jejich realizace druhá. Modely S vybavené těmito pokrokovými berany mají konstantní poměr řízení, který je 14.0:1. Jak jízda s něčím takovým vypadá, se můžete podívat ve videu níže.