PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Kterou Octavii vybrat? Octavii Liftback nebo Octavii Combi?

23. 9. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Jakkoliv jsme novou Škodu Octavii v testu kritizovali, zcela jistě si tohle auto najde na našem trhu tisíce kupujících, kteří se přes problémy zvládnout přenést. Ostatně proč ne - je to každého věc, co si koupí za auto.

Octavia Liftback vs Octavia Combi

Články na téma Škoda Octavia 4. generace:

  1. Ceník nové Škody Octavia
  2. Rozměry nové Škody Octavia Combi
  3. Nová Škoda Octavia a její konkurence
  4. Octavia Liftback nebo Combi? - právě čtete

Octavia Combi vs Octavia Liftback

Jenže s koupí Octavie přichází i odvěká otázka. Liftback nebo kombík? Taťkové od rodin asi budou mít jasno, ale i zde je třeba podotknout, že rozdíl mezi "krátkou" a "dlouhou" verzí je jen 40 litrů. A i liftback poskytuje dostatečných a dost obřích 600 litrů. S tím, jak se auta za poslední dvě dekády zvětšila, tak kombíky možná pro jistou část zákazníků ztrácí smysl. Než tedy půjdete vsadit na jistotu v podobě většího kufru, mrkněte ještě, kolik prostoru se najde v o něco splývavější siluetě. 

Můžete ušetřit

V tuto chvíli se cena obou variant liší o 40 tisíc korun v neprospěch kombi varianty. To vychází naprosto přesně na tisícovku za litr objemu kufru. Není to zas tolik, ale není to ani málo a v nejlevnější variantě, kterou je v současnosti stupeň výbavy "125 let" si tedy připlatíte o 8,7 % více.

Menší prostor v zadní řadě

Hodnotit jízdní vlastnosti obou provedení proti sobě je asi zbytečné, rozdíl nebude pro běžného řidiče pozorovatelný. Ale v interiéru liftbacku mohou na zadních sedadlech pociťovat jedinci s vyšší postavou trochu nižší komfort. Holt prostor nad hlavou není takový, jako u kombi varianty.

Uspoříte desetinu

Na místě je i otázka spotřeby. Zde hraje do karet aerodynamický koeficient liftbacku, kde má hodnotu 0,24. Kombík pak s hodnotou 0,26 a hmotností o 22 kilogramů vyšší má spotřebu u většiny motorizací zhruba o jednu desetinu litru vyšší. Každých tisíc kilometrů tak sedan "sežere" o litr méně paliva. Tento argument však pozbývá platnost v podmínkách reálného provozu, kde jedna desetina nemá na spotřebu zdaleka takovou roli, jako zkušenost a cit řidiče.

Zdroj médií: redakce.

Podobné články