Venku to konečně vypadá přívětivě, a tak červen nemohl začít lépe než motoristickou akcí. Sobota 13. června byla svátkem všech luxusních a sportovních vozů, které se sjely na Jíloviště - do sídla Bugatti klubu. Akce se konala pod záštitou magazínu ProDriver CZ.
Párky a káry aneb Akce se stovkou luxusních vozů
Původně jsem neměla v plánu akci navštívit, protože venku to vypadalo, že sprchne. Na druhou stranu jsem si říkala, že přeci nebudu sedět doma na zadku. Rozhodnutí jít, se na konec velmi vyplatilo. Celá akce začínala ve 14 hodin na Cukráku, a tak jsem kolem půl druhé vyrazila. Moje cesta nekončila na Cukráku, nýbrž v Jílovišti, kam se následně všechna auta přesouvala. To, že jsem jela s předstihem se ukázalo jako výhoda, neboť na strakonické se stala nehoda, která samozřejmě zbrzdila celý provoz. Naštěstí to nebylo nic vážného. Klidnou a pomalou jízdou jsem se mohla pokochat vozy, které už parkovaly na Cukráku a jejich majitelé si dopřávali známé párky a klobásy - ostatně z toho plyne název akce.
Protože moje kára není vytuněná, ani nemá 300 koní, rozhodla jsem se raději zaparkovat v postranní uličce - ne, že bych se snad za své auto styděla, ale zřejmě by úplně mezi ostatní nezapadlo. Jakmile jsem dorazila k hotelu, uviděla jsem hlouček lidí, kteří stáli kolem čmeláka - nepřehlédnutelné auto přitahovalo pozornost každého, kdo kolem prošel. Proč čmelák? Jednalo se o žluté Lamborghini Aventador s černými detaily. Pokud byste se chtěli pokochat detailnějšími fotografiemi, pak si na Instagramu zadejte: bee_svj. Před hotelem také stály vozy Ferrari - černé, modré a červené barvy.
Také čtěte
Nikdo by neváhal, kdyby je mohl mít také ve své garáži. Hlavní hvězda dne ještě nedorazila, a tak jsem se šla podívat na dolní parkoviště, kde už se vedle sebe řadily vozy nejrůznějších typů a značek. Nejčastěji to byly BMW a Mercedes. Narazila jsem zde ale také na další žluté a oranžové lambo, ale i temně modrého Uruse. Nechyběly ani vozy Porsche a Aston Martin.
Na parkovišti bylo poměrně dost lidí, což komplikovalo bezchybné focení, avšak k mému překvapení - nebo protože jsem tam byla jedna ze dvou žen s foťáky mezi ostatními muži, tedy pokud nebudu počítat partnerky majitelů vozů - byli všichni velmi ochotní chvíli počkat nebo se uhnout ze záběru. Později jsem se přesunula zase k hotelu, protože mě popadla žízeň - ostatně ten den to bylo jak v prádelně.
Těsně před akcí sprchlo a pak už to byla jedna velká sauna. Avšak v tentýž okamžik, když jsem se blížila k hotelu přijelo auto, na které tu každý čekal - Bugatti Veyron. Jeho majitel Richard Chlad o svém autě tvrdí, že to nebyla láska na první pohled. Bugatti pro něj dříve bylo pouze bachratým, nijak neoslňujícím autem a před koupí v něm neviděl a hlavně necítil žádné hlubší emoce. Jak už to ale bývá, osud tomu chtěl jinak. Nyní je hrdým majitelem vozu, za kterým se vždy budou otáčet hlavy kolemjdoucích, ať už pojede po dálnici a nebo městem.
Při příležitosti srazu vozů byly také zpřístupněny prostory Bugatti klubu. Ostatně v hotelu při příchodu do restaurace jsem si všimla fotografií se ženou, kterou velmi dobře znám. Byly to fotografie Elišky Junkové, která byla závodnicí a právě s vozy Bugatti jezdila. Ve svých 20 letech se také stala nejrychlejší závodnicí té doby. Jejím největším úspěchem bylo páté místo v závodě Targa Florio v roce 1928. Ve stejném roce ale ukončila kariéru v reakci na smrt svého manžela. Motoristickému světu zůstala věrná i po skončení kariéry a začala se věnovat organizačním věcem kolem závodů.
Člověk by ani neřekl, jak čas letí, když je na místě, které má rád. Dvě hodiny utekly jako voda a já musím říct, že se akce velmi povedla. Ostatně reakce a příspěvky s označením # parkyakary na Instagramu vypovídají o svém. Překvapila mě také vstřícnost majitelů vozů - že i tzv. "obyčejní" lidé si mohli s nimi o autech popovídat a toho si velmi cením, protože často se to na jiných srazech nestává.
Už teď se těším na další společné setkání a z interních zdrojů vím, že příští místo bude poněkud neobvyklé, avšak překvapující a to nejen svým programem.