Řidiče v Praze „špehují“ jejich vlastní mobilní telefony. Důvodem je analýza, kterou zadal Magistrát hlavního města Prahy mobilním operátorům. Ti by měli na základě získaných dat prokázat, kolik řidičů historickým centrem Prahy pouze projíždí, aniž by tam byl cíl jejich cesty.
Praha zkoumá mobily řidičů, kteří vjíždí do historického centra města
Mobily vás sledují na Smetanově nábřeží a Malé Straně
Analýza, kterou si nechal magistrát zpracovat, sleduje na základě dat z mobilních telefonů pohyb vozidel na Smetanově nábřeží a Malé Straně. Data, která mobilní operátoři odesílají k vyhodnocení, jsou samozřejmě anonymizována. Řidiči, kteří ale touto trasou projíždějí, tomuto „špehování“ prakticky nemají šanci zabránit. Ledaže by nechali mobilní telefony doma.
- Mohlo by vás zajímat: Aplikací eObčanka se u policie zatím neprokážete
Za vjezd do historické části Prahy se bude platit
Výsledky zadané analýzy se podle náměstka primátora pro oblast dopravy Zdeňka Hřiba mají stát podkladem pro zpoplatnění tranzitujících řidičů. Zpoplatnění se má od října letošního roku týkat pouze Smetanova nábřeží a části Malé Strany.
Také čtěte
Podle současného návrhu bude na levé straně Vltavy zpoplatněna Karmelitská ulice až ke křižovatce Újezd. Osadí se na ni značky zpoplatněné území. Na pravé straně se bude zpoplatnění týkat ulice Křížovnické a Smetanova nábřeží.
- Přečtěte si také: V Praze se loni zprovoznily tři nové tratě pro tramvaje
200 Kč za průjezd a den
Nerezidenti, kteří budou výše zmíněnou trasou projíždět, budou muset zaplatit 200 korun na den, jinak se jich bude týkat značka zákaz vjezdu. Platbu provedou pomocí Lítačky nebo speciální aplikace, která se u příležitosti této novinky připravuje.
Další možností, jak vstup do historického centra uhradit, bude platba přímo na pokladně úřadu. Vše bude hlídat automatický záznamový systém, který bude vyhodnocovat městská policie.
- Mohlo by vás zajímat: Řidiče bude hlídat „appka“: Pojišťovna jim nabídne levné povinné ručení
Za zpoplatnění prý mohou kurýři
Tranzitní doprava tvoří podle starších průzkumů Prahy 1 jen 14 procent průjezdů. Největším problémem je podle starostů dovážkový byznys. Denně touto pražskou částí projede podle prvotních odhadů na 80 000 aut kurýrů, kteří rozvážejí nejen jídlo, ale také další zásilky.
Nedávno prošla vyhláška připomínkovacím řízením, které skončilo na konci ledna. Návrh samozřejmě počítá s celou řadou výjimek a vjezdem zdarma například pro rezidenty Prahy 1, osoby ZTP, zásobování či terénní sociální a zdravotní služby. S největší pravděpodobností ale začne platit od 1. 10. 2024.
- Přečtěte si také: Jaké jsou požadavky na práci řidiče kamionu? Poradíme!
Zdroj médií: Depositphotos.