V rámci pozvání na 43. Invelt Rally Pačejov jsme měli možnost udělat krátký rozhovor s Lukášem Krupičkou, který jezdí Peugeot Rally Cup s vozem Peugeot 208 Rally4.
Rally Pačejov – rozhovor se závodníkem Lukášem Krupičkou
Články na téma Invelt Rally Pačejov:
- Náročný Pačejov plný havárek vyhrál Kopecký
- Peugeot Rally Cup vyhrál v Pačejově Krupička
- Rallye Pačejov – dojmy diváka začátečníka
- Rozhovor s Lukášem Krupičkou – jezdcem rallye - právě čtete
- Rozhovor s Janem Koudelkou, manažerem Peugeot Rally Cupu
- Jak to funguje v zákulisí rally (servisní zóna)
- Peugeot Rally Cup - co to je, informace, základní pravidla a podobně
Lukáši, jak hodnotíš sezónu?
Sezóna končí, já jsem jel jenom dva závody – „bohemku“ a po třech měsících jsem tady. S autem se zatím sžíváme, ale podle výsledků to není úplně tragické. Předtím jsem jezdil 208 R2 (pozn.: aktuální generace je Peugeot 208 Rally4).
Jaké vnímáš rozdíly mezi 208 R2 a 208 Rally4?
To turbo je strašně moc znát! A jsou znát i větší kola, auto je to takové civilnější, ale ve výsledku strašně maže! Kola jsou sice jen o číslo větší, ale skvěle to žere díry.
A co příští sezona?
Aktuálně vymýšlíme, co bude, protože nejsou díly, nejsou auta, není zkrátka nic. Takže řešíme, jestli nějaké auto seženeme. V případě, že by bylo, tak buď máme skromnější variantu, tedy velký mistrák, nebo i něco v zahraničí.
Na kolik vůbec vyjde taková sezona, respektive třeba jeden závod?
Také čtěte
Hrozně moc! V našem týmu je to za ostrý kilometr s 208 R2 zhruba 850 korun. Když to vynásobíš celou soutěží, což je, plácnu třeba 150 kilometrů, tak si uděláš představu…
Pak druhá věc – přijedeme na závody a samozřejmě nemáme nové gumy, protože jsou o číslo větší než v loni. A nejednou prší, takže potřebujeme sadu nových gum, přičemž jedna stojí 8-9 tisíc (pozn.: pneumatiky se dají bez problémů koupit a přezout přímo na místě, respektive v servisní zóně).
Do to musíš ještě započítat benzín. A všichni samozřejmě víme, kolik teď paliva stojí. Náš tříválec má 200 koní a na přejezdový režim to žere nějakých 13 litrů. Na závodní režim je to asi 45 litrů na sto. Tady jezdíme obyčejný benzín, který koupíš na pumpě, ale až se budeme tahat o nějaké umístění, tak budeme jezdit ostřejší (pozn.: 102oktanový závodní benzín), který vyjde asi na 80 korun za litr.
Aktuálně prší, tebe čeká rychlostní zkouška. Věříš si na to, nebo je to pro tebe „o držku“?
Z toho, co jsem letos jel, mi všechno pršelo, takže jsem na vodu zvyklý. A když jsem začínal, tak jsem jezdil na okruzích, například v Sosnové, a všichni mi říkali: „Ty jsi jak Schumacher, tobě voda vůbec nevadí, naopak jsi na ní rychlejší“ (smích). Když jsou dobré gumy, tak mi voda nedělá žádný problém.
Děkuji za rozhovor a hodně štěstí!
I já díky!
Zdroj médií: Peugeot.