Nová Fabia sklízí další úspěch. Tentokrát se jedná o aerodynamiku. Hodnotu odporu vzduchu se oproti minulé generaci podařilo totiž rapidně snížit.
Škoda Fabia má nejlepší aerodynamiku ve své třídě
Fabia má nižší hodnotu součinitele odporu vzduchu (cx= 0,28) než předchozí generace auta (cx= 0,32) a zároveň si dobře vede i mezi konkurencí, které v tomto ohledu kraluje. Aby ale mohlo být číslo odporu vzduchu tak nízké, je proto zapotřebí hned několika vylepšení.
Mezi ta patří žaluzie chladiče s aktivními lamelami, které napomáhají snížit spotřebu paliva a hodnoty emisí. Ostatně jedná se o vůbec první model ve své třídě, který je používá. Při nízké potřebě chlazení se lamely zavřou a tím se zlepší aerodynamika. Přední část vozu také disponuje vzduchovými clonami Air Curtain, které optimalizují aerodynamiku usměrňováním proudu vzduchu za předními koly a podél celého vozu.
Proudění vzduchu optimalizuje také zvýšený počet krytů podvozku (dvanáct namísto tří), dále pak dlouhý zadní spoiler a finlety. Lepší aerodynamice pomáhá i tvar vnějších zpětných zrcátek. Samotná kola údajně vytváří zhruba 25 % odporu vzduchu. Automobilka tak nově nabízí kola s aerodynamickými plastovými kryty. Více napoví obrázek.
Oddělení vývoje aerodynamiky používá pro své výpočty CFD simulace (Computational Fluid Dynamics). Většina prací se tak přesouvá do virtuálního prostředí superpočítačů. V reálném provozu se pak výsledky simulací ověřují. Optimalizace aerodynamiky se řadí mezi náročné disciplíny, při kterých může mít i nepatrná změna důsledky ovlivňující další oblasti. Složitý proces, ale vyplatí se. Fabia je toho zářným důkazem.