Před uvedením procházejí automobily dost náročným testováním. Krom simulací a testů jednotlivých komponent jsou důležité i testy jízdní.
Škoda testuje novou Fabii se speciálním vozíkem. Ten umí simulovat i přejezd Alp
Musí se samozřejmě vyzkoušet, jestli vše funguje jak má za všech okolností, včetně třeba stoupání do prudkých a hodně dlouhých kopců. Dřív se to dělalo jednoduše - auto se zkrátka dopravilo třeba do Alp, kde se s ním jezdilo. Dnes už se to takhle složitě dělat nemusí.
Ona totiž ta jízda do kopce není vlastně nic jiného než jízda se zvýšenou zátěží pro motor (pokud pomineme, že se stoupající výškou řídne vzduch). No a k simulaci téhle zátěže slouží přívěsný vozík "towing dyno". Ten, respektive jeho kola, umí klást odpor, to znamená, že jsou uměle brzděna. Vyvolaná zátěž může mít hodnotu až 9 kN a dá se tak nasimulovat třeba profil Grossglockneru nebo přívěsy o různé hmotnosti.
Zdroj médií: Škoda.