Vstupenkou do světa sportovního svezení může být ostrý hot hatch nebo zábavná zadokolka. V našem výběru si určitě vyberete.
Vybíráme vstupenku do světa sportovního svezení
Články na téma vybíráme sportovní auto:
- Tipy na sportovní auto do 100 tisíc
- Nejlepší sportovní auto do 300 tisíc
- Sportovní auto pro začátečníky: jakou ojetinu vybrat? - právě čtete
Jaké vlastnosti by mělo mít ojeté sportovní auto, které slouží jako vstupenka do světa sportovního svezení? V první řadě by to nemělo být ostré náčiní, které řidiče vyškolí hned v první zatáčce, mělo by umět odpouštět a být nezáludné. V druhé řadě by to mělo být auto, které svého majitele okamžitě nezruinuje. Logickým krokem je pořízení hot hatche s pohonem předních kol. Ten je pro začátečníky bezpečný a dobře naučí základy. Alternativním krokem je pořízení sportovního auta s klasickou koncepcí – motorem vpředu a pohonem zadních kol. S takovým vozem jde udělat další pokroky a zkusit i jízdu bokem. Jaké sportovní auto vybrat si nyní řekneme.
Ford Fiesta ST
Malé a relativně levné sportovní auto, to je Fiesta ST. Tenhle hot hatch patřil na špičku malých sportovních aut, a i po několika letech dokáže začátečníka mnohému naučit. Pod kompaktní karoserií se skrývá ďábel. Dokud k tomu Fiestu nevyzvete, je civilizovaná, nekouše a je předvídatelná. Jakmile se ale otrkáte, tak s „estéčkem“, navzdory pohonu předních kol, není problém jezdit bokem. Pomoci si k tomu můžete ruční brzdou nebo jednoduše rychlým přenosem hmotnosti. A je to královská zábava a velká škola.
Inzeráty ojetých aut Ford Fiesta
Renault Clio RS
Ne nadarmo je ostré Clio často přestavováno na okruhové auto nebo auto na rally – základ je to totiž skvělý. Renault Sport zažíval v této době zlatá léta a na co sáhli, to se povedlo. Clio má sice tragický interiér, špatný posaz a vzhledově to taky není žádná sláva, ale vše ostatní je perfektní. Velmi dobře naladěný podvozek a ostrý atmosférický motor je ideální kombinace k tréninku sportovní jízdy.
Inzeráty ojetých vozů Renault Clio
Mazda MX5
Mazda MX5 neboli Miata je v našem výběru tak trochu klišé. Ona otřepaná fráze „Miata je odpověď na vše“ tu ale platí stoprocentně. V tom, co před lety započaly britské sportovní roadstery, pokračuje toto malé sportovní auto už čtyři generace. Na naučení je sériová verze výborná, pro pokročilé je dostupná celá řada sportovních úprav. Druhá generace NB je nyní jedním z nejlevnějších sportovních aut, ve výsledku je ale celkem lhostejno po jakém vydání sáhnete. Pro sportovní jízdu nicméně doporučujeme verzi se samosvorným diferenciálem.
Inzeráty ojetých vozů Mazda MX-5
Toyota GT86 / Subaru BRZ
Toyota GT86 a Subaru BRZ jsou prakticky totožná auta lišící se pouze v detailech vzhledu a naladění podvozku. Toyobaru vzalo recept Miaty a dotáhlo ho téměř k dokonalosti. Občas se objevili stížnosti na výkon motoru, respektive na průběh točivého motoru. Ve skutečnost má ale Toyobaru výkonu přesně tolik, kolik začátečník potřebuje. Chování auta se navíc čte tak jednoduše, jako čítanka z první třídy. Zábavy bokem si tak užijete dosyta.
Zdroj médií: Ford, Renault, Mazda, Toyota.