PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Test Renault Megane E-Tech R.S. Line Plug-in 160

24. 2. 2022 9 min. čtení diskuze (0) Testy Renault

Kdo stále váhá, jestli si pořídit elektromobil, může zvolit zlatý kompromis, kterým je plug-in hybrid. V této motorizaci se nám právě dostává k testování Renault Megane E-Tech Plug-in hybrid. Ten je ještě ke všemu vyšperkovaný paketem R.S. Line. Má tato kombinace vůbec šanci na úspěch?

Ženský test Renault Megane E-Tech R.S. Line Plug-in 160

Starý známý a nenápadný vzhled

Vůz s francouzskými kořeny si příliš představovat nemusíme, neboť jeho image musí být všem už víceméně dávno známá. Na vzhledu se tedy nic nezměnilo, máme k testu jen jinou výbavu a motorizaci, kterou bych osobně na autě ani nepoznala. Prozrazuje ji pouze malá plaketa E-Tech na zadní straně auta a druhé víko pro nabíjení. Připisuji bod za nenápadnost!

Ostatně i to, že mám model vybavený sportovním paketem, budí dojem, že se alespoň na oko jedná o toho pověstného nezkrotného ďáblíka, koneckonců potvrzují to i falešné sportovní výfuky. Až teprve usednutí za volant prozradí, že tady se ryze závodní ambice odehrávat nebudou.

Renault Megane E-Tech - exteriér

Černý lak a 17palcová kola působí velmi elegantním až tajemným dojmem. Při pohledu na něj vás možná napadne, jaká osoba sedí za volantem a co je vlastně zač. Nicméně opomenout nesmím zadní světlomety, které na černém podkladu opravdu bravurně vynikají a jakmile se rozsvítí téměř jednolitá červená linie, nejednomu kolemjdoucímu zaplesá srdce. Asi se budu opakovat, ale designově se moderní Renaulty prostě povedly.

Bohužel, zavazadlový prostor příliš neoslní. Je potřeba počítat, že se jedná o verzi hatchback a tudíž to není tak úplně volba pro rodiny s dětmi, které potřebují spoustu místa kolem sebe. Do kufru se vejde jen 261 litrů. Což není věru zrovna mnoho. Pro potřeby vyšších objemů bych volila spíše karoserii kombi. Tento kompakt je spíše pro jednotlivce a páry, kteří si chtějí zachovat styl, ale ne tak úplně vybočovat z řady a především s ohledem na motorizaci i šetřit planetu.

Renault Megane E-Tech - exteriér

Sportovnější duch nadchne nadšence značky

Po usednutí za volant si téměř okamžitě najdu správnou pozici. Díky této výbavě jsou tu i sportovní sedadla s vysokým bočním vedením, kdyby přeci jen někdo chtěl okusit své hranice a vydal se na dynamičtější jízdu po okreskách. Jinak se v nich sedí dobře, záda mě nebolela ani po ujetí delší vzdálenosti a navíc si v tuhé zimě lze zapnout jejich vyhřívání. V tomto ohledu tedy nemám žádné výhrady. Druhá řada není tak úplně kompromisní, což mě udivuje. Trochu jsem se posezení bála, ale jakmile jsem si sedla sama za sebe (182cm), strach mě přešel. Jistě, nebude to na cestu do Chorvatska, ale nějaká středně dlouhá trasa se zvládnout dá.

Renault Megane E-Tech - interiér

Zpět ale do prostoru řidiče. Přede mnou se nachází sportovní volant oděný do kůže Nappa s červeným prošíváním - mimochodem detailů s červenou nití najdete v prostoru vícero, je to díky sportovnímu paketu - věnec se ale drží dobře a při ostřejší manipulaci nikterak nezrazuje, ani neklouže. Potěší i logo paketu R.S. Line v jeho spodní části, kde se také již tradičně nachází po pravé straně páčka pro ovládání multimédií. Pro mě se stále jedná o jeden z nejintuitivnějších prvků, který lze ovládat klidně i po slepu. Přepínání písniček nebylo nikdy jednodušší.

Za volantem se objevuje plně digitalizovaný palubní počítač. Naštěstí lze jeho jas korigovat v nastavení. Zobrazují se na něm všechny důležité metriky od těch základních jako je třeba ukazatel rychlosti nebo otáčkoměr, až po ty méně důležité jako co zrovna posloucháte za muziku. Líbila se mi i možnost zapnutí počítání bezpečné vzdálenosti od vozidla před vámi. Vyobrazení je nejen barevné, ale také číselné. Kdo chce, může operovat s head-up displejem na vyjíždějícím sklíčku, pro mě trochu zbytečná věc, takže jsem ho měla po celý čas testovaní schovaný.

Renault Megane E-Tech - interiér

Displej multimédií je tradičně zapuštěn do středu palubní desky, kde je umístěn na výšku a z obou stran ho obklopují výdechy klimatizace. Cením, že nikde nic zbytečně netrčí do prostoru a vzniká tím vzdušnější prostor. Obrazovka má 9,3 palců a rozhraní je typicky francouzské, tzv. občas si dělá co chce. Nutné je zvyknout si na pomalejší odezvy, ačkoli není to nic drastického.

Ti, kteří se neradi hrabou v menu na dotekovém displeji, ocení ovládání a nastavování teploty ve voze pomocí otočných ovladačů, které se nacházejí pod obrazovkou. Jen pozor, pokud chcete změnit směr foukání, je nutné do displeje stejně ťapnout. Na kolečkách se nastavuje pouze výše teploty a hned vedle na hardwarových tlačítkách síla foukání. A pod touto řadou tlačítek je ještě jedna úroveň, která obsahuje už jen pár tlačítek jako je vyhřívání sedadel nebo EV systém. Naleznete zde i parkovací asistent, který musím pochválit. Ačkoli ho příliš ve vozech nepoužívám, překvapila mě přesnost a preciznost provedení při podélném parkování.

Renault Megane E-Tech - interiér

Co se mi ještě líbí jsou i ozdobné prvky jako je například lišta na palubní desce před spolujezdcem, i výplně dveří jsou vkusné nebo třeba ambientní osvětlení. To si lze vybírat z několika barev a především podle aktuální nálady řidiče. Nastavit lze i síla samotného záření.

Poslední část, kterou stojí za to okomentovat, je prostor mezi řidičem a spolujezdcem. Nachází se zde řadicí páka, která je v tomto voze jak jinak než automatická. Odkládací prostor pro nápoje a jiné drobnost se dá schovat pomocí roletky a parkovací brzda je elektrická. Nic nepřekáží tomu, abyste si odložili ruku na spolujezdcovu nohu. Kolem páky se nachází minimální množství lesklého plastu, do kterého jsou viditelně zakomponována osvětlená písmena jízdních režimů.

Decentní úzké proužky lesklého materiálu zdobí ještě samotnou hlavici páky. A v neposlední řadě, se kolem tohoto prostředí rozpíná pruh chromové lišty, kterou zdobí název E-Tech, kdyby někdo zapomněl, v jakém voze sedí, leč jízdní projev vozu by mu to hned připomněl.

Renault Megane E-Tech - exteriér

Bez nabíjecího kabelu ani ránu

Plug-in hybridní soustava prozrazuje, že se v tomhle voze bude nabíjet! Nicméně kromě elektromotoru, který disponuje výkonem 69 koní, je k dispozici ještě atmosféricky plněný řadový čtyřválec o objemu 1.6 litru a s výkonem 91 koní. Dohromady systém umí 160 koníků. Ale pozor, aby se vám s touto motorizací vyplatilo žít, je potřeba počítat s bateriemi a v ideálním případě mít především kde nabíjet.

Jízda s vybitou zásobou energie znamená pro vůz tak trochu smrt, protože spalovák je v tomto případě sám o sobě docela lenoch. Rozdíl je znatelný a především, pokud nechcete nabíjet nebo pro to nemáte vhodné podmínky, koupě se vám opravdu nevyplatí. Zbytečně vyhodíte peníze za něco, co nepotřebujete. Agregát tedy potřebuje životní vzpruhu právě tou elektřinou, která s ním dělá divy a to i v případě plně obsazeného vozu a s kufrem narvaným k prasknutí. Vyzkoušeno v praxi.

Renault Megane E-Tech - exteriér

S plně nabitými bateriemi (kapacita 10,4 kWh) lze podle tabulek urazit ve městě až 50 kilometrů čistě na elektřinu. To je ale v ideálním případě, kdy používáte také jízdu tzv. na jeden pedál a uličkami města doslova plachtíte. Zkoušet limity a dělat blbosti se v tomto případě nevyplatí, zbytečně byste si vyplýtvali energii. Nicméně k plynovému pedálu doporučuji chovat se něžně a s citem a především při jízdě nezapomenout dát režim jízdy na B - tedy rekuperaci. Auto citelně brzdí, když sundáte nohu z plynu, ale také střádá elektřinu k dobru. Kdo tedy bude nabíjet, musí se spokojit s tím klasickým. Přímo z palubní nabíječky o výkonu 3,7 kW, vůz se do 100 % dobije za 3 hodiny.

Jízda je jinak komfortní a pohodová. Občas se mi ale stalo, že otáčkoměr po akceleraci vyletěl nesmyslně vzhůru. Tedy na můj vkus se motor v některých okamžicích příliš vytáčel, leč k tomu neměl prakticky důvod. Zde bude asi problém v souhře řízení inteligentního hybridního ústrojí a automatické převodovky. Ta je mimo jiné multimódová, což znamená, že má vyhrazené 4 stupně pro spalovací agregát a 2 zbývající rychlosti pro elektromotor.

Renault Megane E-Tech - exteriér

Po celou dobu testování jsem jezdila na režim MySense a nebylo si na co stěžovat. Přepínání mezi motory bylo téměř neslyšitelné a až na ten nešvar, který jsem popsala výše, bych si ani nevšimla, že jedu zrovna se spalovákem. Co mi ale přijde, že nefunguje úplně tak dokonale, je funkce EV - tedy vynucené přepnutí do elektrického režimu. Multimódová převodovka s tím má občas problém a vzhledem k tomu, že ve voze neexistuje manuální řazení, s tím ani nic neuděláte. Auto prostě koná dle svého nejlepšího uvážení a vy se s tím musíte smířit.

A jak to jezdí? Tak jako klasický Megane, který si zamiluje kdekdo. Průjezdy zatáčkami jsou fajn, auto dobře drží stopu a nikam se nenaklání. Kam točím volantem, tam také ochotně jde. Žádné záludnosti nebo nelogické chování od něj nečekejte. Menší nerovnosti snáší dobře, ty větší už jsou trošku problém. Nejlépe mu bude v městském prostředí, kde naplno využijete plug-in hybridní potenciál. Ačkoli zabavit se s ním o sobotním odpoledni můžete taky, ale je si potřeba trochu spočítat náklady a být smířen s tím, že to nebude tak živé a dynamické jako u čistě spalovací verze. Do nádrže dáte jen 39 litrů benzínu. Sportovnější vzhled sice svádí k zběsilejšímu chování, ale v tomto případě jde spíše o image, než závodního praktika v akci.

Renault Megane E-Tech - interiér

Co potěší, ať už nabitá baterie je nebo není, je apetit vozu. Spolu s elektřinou lze jezdit do 3 litrů na 100 km (v řeči spotřeby elektřiny mluvíme asi o 25 kWh/100km) a na benzín je pak spotřeba do 4 litrů. Jen na dálničním úseku se mi stalo, že číslo ještě trochu poposkočilo a to na 4,5 litrů. Takže za mě značka ideál a stejně tak pro ekonomicky smýšlející úsporné duše.

Nesmím zapomenout ještě na jednu velkou výhodu, kterou ocení zejména pražští uživatelé a to je značka pro nízkoemisní auta, která má označení na SPZ - EL. Ta umožňuje bez ztráty věnečku parkovat na modrých zónách v hlavním městě (nebo pak v těch dalších větších) a navíc to důležitější, jste pak osvobozeni od placení dálniční známky.

Renault Megane E-Tech - exteriér

Verdikt?

Výbava R.S. Line sice činí z vozu na oko závoďáka, ale ve skutečnosti to tak není a především to v praxi není ani aplikovatelné, když máte auto, které je nutné nabíjet. Nicméně i tak se stále jedná o celkem zajímavou volbu pro řidiče, kteří očekávají jistý styl, ale zároveň jim nevadí jezdit spíše pohodověji a komfortněji, bez zbytečných stresů a spěchů. Důležité je rovněž mít kde nabíjet - to je prostě alfou a omegou tohoto vozu. Bez toho nemá smysl nad autem rozmýšlet, jako spíše zvolit jinou, vám bližší, motorizaci.

Sám o sobě je ale Megane skvělým autem, které může velmi snadno konkurovat jiným značkám. Na vás už spíše je jen rozhodnutí, jestli půjdete do toho s kabelem a nebo bez. Všechno má svá pro a proti, ale tato verze umí rozhodně nedostatky vykompenzovat například solidním komfortem, jízdou a nebo také velmi nízkou spotřebou.

Zdroj info: Autorský text, Renault.
Zdroj médií: Redakce.

+

  • Vzhled
  • Interiér
  • Jízda
  • Komfort
  • Sedadla

  • Cena
  • Nutnost dobíjení + bez rychlonabíjení
  • Menší kufr
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články