Toyota na druhém místě v celkovém žebříčku českého trhu

12. 2. 2025 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Rok 2024 byl pro Toyotu rokem rekordů a úspěchů. Nejenže se tato japonská automobilka stala jedničkou mezi importéry, ale i na českém trhu se pořádně vyhoupla. 

Toyota na druhém místě v celkovém žebříčku českého trhu

Japonská automobilka prodala celkem 21 804 vozů, což představuje meziroční nárůst o 10 %, zatímco celý trh rostl o pouhých 3,8 %. Tento výjimečný výkon katapultoval Toyotu ze čtvrté příčky až na druhé místo v prodejích osobních a lehkých užitkových vozů v České republice. Toyota tak zároveň upevnila svou pozici jedničky mezi importéry. K úspěchu Toyoty přispěla široká nabídka modelů, která pokrývá potřeby různých typů zákazníků – od hybridních bestsellerů, jako je Corolla a RAV4, až po robustní užitkové vozy, které nacházejí uplatnění v komerční sféře. Kromě kvalitních produktů se Toyota zaměřila na zákaznickou spokojenost a inovace. Nejenže tak potvrdila svou sílu na českém trhu, ale zároveň ukázala, že růst je možný i v náročném konkurenčním prostředí.

Odvážná cesta k vrcholu českého trhu

Když se Toyota v roce 2015 pohybovala na 17. příčce českého automobilového trhu, málokdo by si troufal odhadovat, že za méně než deset let dosáhne druhého místa v celkových prodejích a stane se jedničkou mezi importéry. Rok 2024 potvrdil úspěšnou strategii Toyoty i její schopnost oslovit široké spektrum zákazníků. Největší podíl na prodejních číslech měly modely Corolla (včetně oblíbené verze Cross), Yaris (také ve verzi Cross) a RAV4. Výrazný růst však zaznamenaly také užitkové vozy, zejména Proace a Proace City, které si našly své místo v komerční sféře. Toyota tak dokazuje, že její úspěch není založen jen na jedné silné oblasti, ale na vyváženém portfoliu vozů, které vyhovuje jak soukromým, tak firemním zákazníkům.

Toyota má za sebou desetiletí tvrdé práce, ale před sebou stále jasný cíl – udržet si přední pozici na trhu a nadále posouvat hranice zákaznické spokojenosti. Rok 2024 byl pro Toyotu skutečně přelomový. Automobilka uvedla na český trh širokou paletu nových modelů, které oslovily jak soukromé, tak firemní zákazníky. Modernizované verze oblíbených modelů Yaris a Yaris Cross opět potvrdily svou popularitu díky skvělé kombinaci úsporných technologií a kompaktních rozměrů ideálních pro městský provoz. Druhá generace modelu Toyota C-HR přinesla nejen odvážný design, ale také zcela novou plug-in hybridní variantu, která posouvá možnosti tohoto crossoveru na novou úroveň. Milovníky terénních dobrodružství potěšila zcela nová generace legendárního offroadu Land Cruiser, která kombinuje robustnost a moderní technologie, zatímco firemní zákazníci ocenili elegantní sedan Toyota Camry, který si získává stále větší oblibu. Ani užitková řada nezůstala pozadu – modely Proace a Proace City prošly modernizací a nabídku rozšířila novinka Proace Max, která přináší ještě větší praktičnost pro podnikatele.

Toyota však rozhodně nezpomaluje. Pro rok 2025 plánuje představit další vlnu inovací, včetně nových hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických modelů, které reflektují aktuální trendy v oblasti udržitelné mobility. Díky této strategii zůstává Toyota lídrem nejen v oblasti prodeje, ale také v technologickém pokroku, čímž si upevňuje své postavení jedné z nejdůvěryhodnějších značek na trhu.

Zdroj info: Toyota.
Zdroj médií: Toyota.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články