Trochu skepticky se někdy odborníci dívají na jeden z vizionářských projektů Elona Muska. Tvrdí, že nic nového nevymyslel, jen trochu zmenšil běžný tunel. To je sice pravda, ale druhá věc je, že Musk zvládne tunelovat s podstatně menšími náklady.
Tunel Elona Muska má úspěch. Lidem se klaustrofobní přeprava líbí
LVCC Loop (LVCC=Las Vegas Convention Center) je teď středem pozornosti na probíhající akci World of Concrete 2021 (doslovný překlad je Svět Betonu 2021). Lasvegasský tunel, který vede v podzemí, má délku 2,7 kilometru a tvoří ho dva oddělené tubusy. Obsahuje tři stanice, dvě povrchové a jednu podzemní. Když použijeme trochu kulhající přirovnání, tak si představte pražské metro, kde nejsou koleje a namísto klasických souprav v něm jezdí auta. Konkrétně tedy Tesly. A jak je vidět, tak lidem se tento způsob přepravy líbí.
Model 3, případně Model X vjede do tunelu a díky pokročilým senzorům se zvládne udržet i v prostoru, který není o moc širší než samotné auto. Projede ho rychlostí asi 55 km/h, což je prozatím maximum. Do budoucna se má tato rychlost rapidně zvednout a auta mají být bez řidiče.
Účelem tunelu je dostat auta pod zem a vyhnout se tak dopravním zácpám na povrchu. Přepravní kapacita je v tuhle chvíli 4 400 lidí za hodinu, ale do budoucna se počítá s násobně vyšší. Autem se jednoduše sjede z povrchu do tunelu, který následně vůz "vyplivne" tam, kde bude řidič chtít.
Kouzlo tunelu budovaného The Boring Company, jak se Muskova firma vtipně jmenuje, je především v ceně. LVCC Loop vyšla na 52,5 milionu dolarů, což je v přepočtu na koruny zhruba 1,1 miliardy. Náklady na vybudování jednoho kilometru tak dělají nějakých 400 milionů korun. Což popravdě není zase tak moc. Srovnání s velkokapacitními tunely typu Blanka to asi nesnese, ale jistě by se našla spousta měst, která by o Muskovy tunely stála.