PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Vrakfest na Vřesinské Strži: Zážitky z divokého závodu

9. 11. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality Reportáže

Zazávodili jsme si na největší autocrossové trati na Moravě! Jak jsme si užili akce Vrakfest DEMOLITION RACE & DERBY?

Vrcholná událost motoristického adrenalinu, Vrakfest – DEMOLITION RACE & DERBY, letos opět přilákala nadšence i odvážné jezdce na legendární Vřesinskou strž. Po lehkých úpravách našeho závodního vozu (Citroen Saxo VTS) jsme na místo dorazili již v pátek a zanechali auto na místě, aby bylo připraveno na sobotní výzvu. Ráno jsme stáli v depu už v 7:00, kdy probíhala technická přejímka vozidel. Hned po přidělení závodní nálepky jsme s napětím a obdivem prohlíželi úpravy ostatních závodníkůvozy s vyztuženými motorovými prostory, kapotami na řetězech a ochrannými rámy uvnitř kabiny slibovaly opravdovou show. V 9:15 se závodníci shromáždili k rozpravě u trati, aby se zanedlouho postavila na start první skupina závodníků. Kategorii do 1,8 l tvořilo osm skupin, nad 1,6 l další čtyři a samostatně vyčleněná byla i skupina odvážných závodnic. Jednoduchá pravidla zaručila dynamiku – kdo projel tratí první, připsal si tři body, druhý získal dva a třetí jeden bod do tabulky.

Navštívili jsme akci Vřesinská strž.
Vrakům, které uvízly na trati pomáhaly tyto vozy.
Účast byla, jako každý rok, enormní.

Vraky a vrtulníky

V průběhu tří rozjížděk se napětí neustále zvyšovalo a diváci občas se zatajeným dechem sledovali nebezpečné momenty, kdy se některá auta po tvrdých nárazech ocitla dokonce i na střeše. Naštěstí byla na místě připravena pohotovost hasičů i zdravotníků, a tak se vše obešlo bez vážnějších problémů. Atraktivní podívanou umocňoval hluk vrtulníků, které nad tratí kroužily a nabízely návštěvníkům možnost vyhlídkového letu. Pro ty, kdo si zapomněli vlastní helmu, byla možnost půjčení za poplatek 500 korun. Zakoupit jste si zde mohli také širokou škálu občerstvení, které nabízelo vše od halušek přes bramboráky, pivo či malinovku až po sladký trdelník.

Drobné karamboly jsme viděli v každém kole.
Závodní trať nás rozhodně nenechala chladné.
Závodní trať byla plná zrádných a úzkých zatáček.


Závodní duch nás neopouštěl

V odpoledních hodinách přišlo na řadu semifinále a finále, kde bojovníci doslova ničili svá auta, aby dosáhli na kýžený titul. Vrcholem akce se stalo závěrečné demoliční derby, kde dva nejlepší z celé akce změřili síly ve finálním souboji o titul „vrakmajstra“ Vrakfestu. Bouřlivý potlesk a skandování diváků potvrdily, že letošní ročník přinesl neuvěřitelné zážitky, které ještě dlouho zůstanou v paměti všech přítomných. Hlavní cena pro vítěze, tedy 10 000 korun, stylové poháry od společnosti YOMAX a hodnotné dárky od sponzorů, motivovala všechny závodníky dát do závodu maximum. Naše vlastní auto, byť nás nakonec zradilo a zvládlo pouze jedno celé kolo – přičemž pro ostatní dvě muselo být odtaženo – nám poskytlo neuvěřitelný zážitek. I přes technické komplikace a mechanické výzvy jsme si atmosféru naplno užili a fandili ostatním týmům. Po celodenním závodění a sledování demoličního derby jsme odjížděli z Vrakfestu s jedinečnými vzpomínkami a s chutí si to možná za rok zopakovat.

Vyjetí z tratě bylo na denním pořádku.
Občas se někomu povedlo hodit auto takzvaně „na boudu".

Takové kaskadérské kousky by si řidiči mohli vyzkoušet rovnou ve filmu.

Zdroj info: Autorský text.
Zdroj médií: Nikola Vrabel.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články