PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (3. díl) – naftové motory

22. 3. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta Škoda

Vznětové agregáty se pod kapotu Škody Roomster dostaly čtyři, přičemž jen dva z nich můžeme vyloženě doporučit. Jenom připomínáme, že nafťáky se hodí spíš na delší cesty, na těch kratších trpí a lepší službu zde udělá motor benzínový.

Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (3. díl) – naftové motory

Články na téma Škoda Roomster:

  1. Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster 2006–2015 (1. díl)
  2. Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (2. díl) – benzinové motory
  3. Vybíráme ojetinu – Škoda Roomster (3. díl) – naftové motory - právě čtete

Škoda Roomster (2006 - 2015) naftové motory:

1.2 TDI CR (55 kW)

U nás velmi vzácná motorizace, která popravdě za moc nestojí. Kdybyste na něj náhodou narazili, pak vězte, že trpí celou řadou problémů. Vstřikování common-rail tu nijak zásadně nezlobí, ale problémy bývají s EGR ventilem. Další věcí je bídný výkon a krouticí moment, což se odráží v nevalné dynamice. Návazným nešvarem je dlouze poskládaná převodovka (MQ250), která rozjezdům nepomáhá a auto se zadýchává i v mírnějších kopcích. Prostě ne, vyhněte se mu!

Nabídka ojetých vozů Škoda Roomster

1.4 TDI PD (51 kW a 59 kW)

Jedna-čtyřka je poměrně sporný motor. Předně – chtějte ji bez DPF, který zde nefunguje moc dobře a bývají s ním problémy, navíc originální díl stojí přes 30 tisíc korun, což je nemalá investice. Bez filtru pevných částic se čtrnáctistovka dá s přimhouřením oka doporučit. Má solidní dynamiku i výdrž, nicméně jeden neduh ji provází, je totiž velmi hlučná a nekultivovaná. Otravné to bylo už v jedničkové fabii, v roomsteru se to ještě násobí, protože jde o vůz s velkým vnitřním prostorem, kde dochází ve spojení s tímto motorem k nepříjemným rezonancím. Jet s čímkoliv, co má pod přední kapotou jakýkoliv 1.4 TDI třeba k moři, je skutečně očistec. Na druhou stranu je to velmi úsporný agregát a bez problémů umí jezdit za 4 litry nafty na sto kilometrů. Vstřikovače PD zde nezlobí a 400 tisíc by měly najezdit bez problémů, stejně jako turbo.

1.6 TDI CR (66 kW a 77 kW)

Šestnáctistovku lze doporučit, ale pozor na vstřikovače common-rail. Jsou totiž citlivé na kvalitu nafty, proto doporučujeme tankovat jenom u prověřených čerpacích stanic a do každé nádrže přidávat aditivum. Pokud to předchozí majitel nedělal a vstřiky jsou „načaté“, může mít motor horší studené i teplé starty (je potřeba delší startování). Od takového kousku dejte ruce pryč a hledejte raději jinde. Jinak je 1.6 TDI CR vcelku spolehlivý motor, který jezdí úsporně.

1.9 TDI PD (77 kW)

Asi to nejlepší, co můžete v ojetém roomsteru chtít. Devatenáctistovka má skvělou spotřebu na okreskách i na dálnicích, protože má dostatek síly a s autem hýbe docela slušně. Nic zásadního ji netrápí, vstřikovače jsou zde stejné jako u čtrnáctistovky, takže je potřeba držet se předepsané specifikace oleje, a to VW 505.01, případně novější normy 507.00. Cokoliv jiného je chyba, protože sdružené vstřikovací jednotky pumpe-düse mají speciální vačku, která potřebuje mazat tímto olejem. Kdo si tam leje nějakou univerzální 5W-40, tomu se vstřiky pokazí.

Zdroj info: škoda, aaa.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články