Při zvelebování svého interiéru se zaměřte i na svou řadící páku. Není už ohmataná, nebo potrhaná? Pokud ano, nemyslíte, že by zasloužila výměnu? Místo originální hlavy pak můžete vybírat z nepřeberného množství tvarů, barev, podsvícení a hlavně funkčnosti.
Výměna hlavice a manžety řadící páky krok po kroku
Články na téma opravy automobilů svépomocí:
- Oprava promáčklých dveří a dalších částí u automobilu
- Výměna hlavice a manžety řadící páky snadno a rychle - právě čtete
- Domácí oprava auta, jaké jsou nejčastější chyby?
- Únik chladící kapaliny a oprava chladiče
- Sada na opravu autoskla svépomocí
- Oprava čelního skla: Zvládnete to svépomocí?
- Zapalovací svíčky – proč automobilka předepisuje dotahovací moment?
- Jak vyměnit ložiska na BMW X5 2002
Výměna hlavice řadící páky a manžety, kde začít?
Nejdůležitější je, zjistit si rozměr, podle kterého budete vybírat novou hlavici řadící páky. Pokud chcete dávat jiný, pánbů s vámi - je to strastiplná cesta plná řezání a lepení.
Pokud chcete vršek hlavice řadící páky vyměnit, zjistěte si taktéž rok výroby. Jelikož způsoby uchycení se v průběhu let měnily. Při demontování je důležité odejmutí rámečku, ve které je řadící páka upevněna. Tento rámeček jednoduše šroubovákem či plastovým dlátkem vyloupnete a následně vyšroubujete odhalené šrouby.
Výměna hlavice řadící páky o aut do roku 1981
První varianta možného upevnění řadící páky je šroubovací. Hlavici řadící páky v tomto případě uchopte a začněte ji otáčet proti směru hodinových ručiček.
Výměna hlavice řadící páky o aut do roku 1982
Dnešní auta mají hlavici řadící páky jednoduše nasazovací. Hlavice je zde nasazena a osazení uvnitř hlavice se při sundávání rozevře. Některé tyto typy mohou mít na boku šroubek, který je nutné při demontáži uvolnit. Při demontáži hlavice řadící páky je vhodné zařadit druhý rychlostní stupeň a poté vší silou škubněte směrem nahoru. Současně doporučujeme si dát pozor na zuby. Odborníci při sundávání hlavice řadící páky doporučují jít si sednout na zadní sedačky a vytáhnout řadící páku raději odsud.
Jak nasadit hlavici a manžetu řadící páky
Při následné montáži nové řadící páky je také důležité si uvědomit, jaký typ hlavice tam dáváte. Existuje několik typů.
Pokud jde pouze o hlavici řadící páky montujete v obvyklém pořadí (u šroubovací po směru hodinových ručiček u nasazovací kolmo a silou do ní bouchnout). Pokud se skládá ještě z manžety řadící páky, musíte z rámečku vyloupnout starou manžetu a nacvaknout do ní novou (u některých typu aut se musí háčky na rámečku roztáhnout a poté zase stáhnout). Při nasazování dávejte také pozor, abyste hlavici řadící páky nepoškrábali, nebo nepotrhali.
Poté co nasadíte řadící páku i s manžetou, je nutné věnovat pozornost i správnému uchycení. Správně přišroubujte všechny šrouby tak, aby nedocházelo k samovolnému pohybu celého rámečku. Musí se pohybovat pouze řadící páka.