Píše se rok 1997 a na český trh vstupuje italský výrobce pneumatik. Od té doby uběhla řada let a prodalo se téměř 5 milionů plášťů za více jak 10 miliard korun.
Výrobce pneumatik Pirelli slaví 25 let na českém trhu
Koronavirová pandemie a události na Ukrajině zasáhly většinu společností a mezi nimi i tohoto výrobce gum. Český pneumatikářský byznys zatím navzdory všem krizím nezažívá nijak dramatický propad jako jiné světové trhy. To samozřejmě nahrává do karet výrobcům v Česku. Pirelli si na české půdě tak vede velmi dobře. Za posledních pět let společnost totiž prodala 1,5 milionu pneumatik.
Koho by zajímaly statistiky, tak dle nich každá čtvrtá pneumatika vyrobená v rozměru 19 palců je od Pirelli. Dobré postavení má značka i v prodejích RunFlat pneumatik, u kterých se jedná už o každý druhý plášť prodaný v Česku. Možná, že je máte doma i vy. Aby společnost přežila trvající krize, naučila se využívat moderní technologie, díky kterým se vše citelně zjednodušilo, ať už jde o výrobu, nebo interní komunikace mezi jednotlivými pobočkami.
A kromě významného 25 letého výročí v Česku značka oslavuje ještě jedno jubileum. Je to totiž už 150 let od založení značky. Pomohla tomu trochu náhoda, ale především odvaha 23letého Giovanni Battisty Pirelli, který se 28. ledna 1872 rozhodl značku s podporou 24 společníků založit. K výrobě výhradně pneumatik to byla ale ještě dlouhá cesta a to zhruba 30 let. Historie výrobce pneumatik se totiž začala psát u gumových izolačních materiálů a následovala přes koupací čepice až to celé skončilo u závodních plášťů na formule.
Zdroj médií: Pirelli.