PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Xiaomi slibuje - nový elektromobil ujede až 800 kilometrů

27. 1. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality Technologie Elektromobilita

Gigant ve výrobě spotřební elektroniky přišel s elektromobilem, který má stát o polovinu méně, než elektrická Tesla. Co na nové android auto Xiaomi SU7 říkáte vy?

Xiaomi SU7

Jako první pronikl na trh z řad výrobců spotřební elektroniky Xiaomi se svým sedanem SU7. Xiaomi auto předběhlo dokonce i Apple, který o svém konceptu vozu mluví již nějakou dobu, a taky další jiná android auta ze zámoří. Pokud se podíváte na fotografie, v čínském Xiaomi SU7 s trochou představivosti uvidíte McLaren (zepředu podle světlometů) Porsche Taycan (z boku) a nějaké drobnosti z vozu Hyundai. Xiaomi se chce prý stát předním výrobcem elektromobilů na trhu. Na vzhledu pracovali bývalí designéři ze společností BMWMercedes-Benz EQS. V Číně má jít o více než polovinu levnější vůz, než je Tesla nebo právě Porsche Taycan.

Dvě verze elektromobilu

SU má prý značit Speed Ultra a taky tomu tak skoro je. Vůz Xiaomi disponuje elektromotorem, který svou energii přenáší výhradně na zadní kola. Slibuje zrychlení z 0 na 100 za 5,28 sekundy a maximálně z něj jde vyždímat 210 km/h. Papírově má mít vůz 299 koní (219 kW) a točivý moment 400 Nm. Tato verze elektromobilu pak slibuje dojezd až 668 kilometrů, je zde ale malý háček, dojezd je měřen podle čínského standardu CLTC, hodnoty podle evropského WLTP budou bohužel nižší.

Silnější verze SU7 Max disponuje dvěma elektromotory a pohonem všech čtyř kol. Z nuly na sto se dostane za 2,78 sekund a dosáhne maximální rychlosti 265 km/h.  SU7 Max nabízí nejvyšší výkon 673 koní (495 kW) a 838 Nm točivého momentu. Silnější verze nabízí dojezd až 800 kilometrů (dle čínského CLTC).

Rozměry elektromobilu

Téměř pětimetrový gigant Xiaomi auto SU7třímetrový rozvor náprav a je široký dva metry. Na výšku má tento elektromobil méně než 1,5 metru. Vracíme se do starších dob, elektromobil Xiaomi nabízí příruční prostor pod přední kapotou s objemem 107 litrů. Pokud by vám to bylo málo, zavazadlový prostor pojme až 517 litrů.

Tím, že je Xiaomi telefonním gigantem, nebudete ochuzeni o žádné moderní technologie včetně dotykových obrazovek nejen pro řidiče, ale i pro spolujezdce vzadu. Kolem celého vozu je rozmístěno až 11 kamer a k tomu ještě 12 senzorů.

Dceřiná společnost Xiaomi EV

Spoluzakladatel a CEO společnosti Xiaomi, Lei Jun v roce 2021 uvedl, že zakládá společnost Xiaomi EV, se kterou chce prorazit na automobilový trh. Není to jen další hřebíček do rakvičky klasickým spalovacím automobilům, ale je to také velký škrt přes rozpočet například elektrické Tesle. Lei Jun uvádí, že má společnost Xiaomi EV základní kapitál 1,5 miliardy dolarů (cca 33 784 500 000 českých korun). Dodal, že do společnosti chce v dalších deseti letech proinvestovat dalších deset miliard amerických dolarů. Výsledek jeho snažení se k prvním zákazníkům dostane již toto léto (prozatím jen v Číně). V Evropě bychom se mohli prvního elektromobilu od Xiaomi možná dočkat v roce 2026.

A co vy? Dali byste říct čínskému elektromobilu Xiaomi? Napište nám do komentářů.

Zdroj info: Xiaomi, Reuters.
Zdroj médií: Xiaomi.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články