V naší nabídce aditiv do LPG naleznete 10 produktů. Aktuální nabídku můžete filtrovat dle ceny, dostupnosti, značky, oblíbeného obchodu a jednoduše vyhledat produkt, který bude vyhovovat vašim požadavkům.
Nejnovější aditiva do LPG
Trubka plastová 4x2,7mm PA12M modrá k el. dávkování aditiva
Autoprofi Čistič benzínového - LPG systému 250ml
Rychlé odkazy na nabídku aditiv do LPG
Nejoblíbenější aditiva do LPG
Funkce aditiv do LPG
Aditiva pomáhají udržovat celou soustavu čistou a provozuschopnou. Jejich hlavním účelem je ochrana ventilů a sedel před vysokými teplotami, kterými jsou vystaveny. Zároveň je chrání i před kyselým prostředím, které při spalování LPG vzniká. Většina aditiv na trhu navíc promazává všechny pohyblivé části motoru.
Na rozdíl od benzínu nebo nafty, do LPG není možné přimíchávat aditiva přímo. Důvodem tohoto omezení je to, že LPG je do motoru vstřikován již v plynné formě. Aditiva, která se skládají z olejů, minerálních látek a anorganických přísad, by při klasickém dávkování mohla ucpat filtr a poškodit vstřikovače. Proto je třeba přidávat aditiva jiným způsobem.
Kvůli tomu, že není možné přidávat aditiva do paliva, nejsou jím chráněny vstřikovací ventily, jejich sedla ani další části motoru. Aby nedošlo k propálení ventilů, ztrátě komprese ve válci nebo problémech při chodu motoru a jeho startování, je třeba ošetřovat jednotlivé části jinak.
Možnosti přidávání aditiv do LPG
Aditiva do LPG je možné aplikovat dvěma způsoby, které pomáhají ochránit ventily před poškozením.
Externí zařízení zabudované v motoru
Externí zařízení má za úkol vstřikovat aditivum přímo do motoru. Aditivum ve formě kapaliny s příměsí látky na bázi draslíku vytváří na ventilech a ventilových sedlech ochrannou vrstvu. Díky tomu je možné předcházet opotřebení ventilů a usazování škodlivých látek.
Při výběru aditiva byste se měli řídit hlavně typem motoru vašeho vozu a technologií, kterou sání paliva probíhá. Pokud byste zvolili nevhodný produkt, aditivum by nefungovalo správně. V horším případě by mohlo dojít i k poškození některých částí motoru. Dávkování aditiva by se mělo řídit doporučením výrobce konkrétního produktu.
Přívstřik benzínu
Druhým způsobem, kterým je možné dodat do LPG motoru přidat aditiva, je přívstřik benzínu. Při využití tohoto způsobu dávkování aditiv je třeba nastavit úroveň otáček a zatížení motoru, kdy má dojít k přívstřiku. V případě, že jsou za jízdy tyto podmínky splněné, automaticky dojde ke vstříknutí zadaného množství benzínu do motoru. Toto je opakováno po celou dobu, kdy je tohoto stavu dosaženo. V případě, že jeden z parametrů není dále naplněn, je přívstřik ukončen.
Díky přívstřiku speciálně aditovaného benzínu se sníží tepelné zatížení motoru. To hlavně při velké zátěži a vyšších otáčkách pomáhá motor chránit. Zároveň je tímto způsobem možné prodloužit životnost ventilů a ventilových sedel.
Dávkování přívstřiku se liší podle typu konkrétního vozu a způsobu vstřikování. Ideálním poměrem je jedna dávka benzínu na 5 dávek LPG.
Oproti předchozí variantě je přívstřik benzínu nákladnější. Na druhou stranu ale funguje zcela samostatně nevyžaduje žádnou další speciální péči.
Nabízejte produkty na novém auto-moto vyhledávači a získejte více zákazníků
Máte vlastní e-shop, který nabízí zákazníkům produkty ze segmentu auto-moto? Ukažte své produkty tisícům nových návštěvníků každý den.
Registrujte se nyní a získejte přístup na měsíc zdarma.