V naší nabídce kol a disků naleznete 21794 produktů. Aktuální nabídku můžete filtrovat dle ceny, dostupnosti, značky, parametrů, oblíbeného obchodu a jednoduše vyhledat produkt, který bude vyhovovat vašim požadavkům.
Nejdražší kola a disky z lehkých slitin, hliníku i oceli
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged SEVEN 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged SEVEN 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged FIVE 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged FIVE 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged GT 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged GT 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x20" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x20" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged SEVEN 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged SEVEN 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged FIVE 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged FIVE 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged GT 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged GT 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged SEVEN 4,5 až 15x20" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged SEVEN 4,5 až 15x20" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged FIVE 4,5 až 15x20" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged FIVE 4,5 až 15x20" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged GT 4,5 až 15x20" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged GT 4,5 až 15x20" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x20" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x20" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Závodní Alu disk Braid Forged I 4,5 až 15x22" (Hliníkový ráfek určený pro závody rally, okruhy, do vrchu)
Rychlé odkazy na nabídku plechových a alu kol
Nejoblíbenější alu kola
Nejoblíbenější plechová kola
Označení ocelových a alu kol
Při hledání alu kol se můžete setkat i s označením hliníková nebo litá kola. Občas je můžete najít i pod názvem elektrony. Nesprávně jsou tato kola někdy označování i jako "litinová", ale litinu v nich opravdu nehledejte.
Ocelová kola můžete najít i pod názvy plechová kola, případně ocelové nebo plechové disky.
Podle čeho kola vybírat
Při výběru alu i plechových kol pro váš vůz byste měli prvně zjistit, jestli odpovídají údajům v technickém průkazu. Ověřit byste měli i jejich homologaci.
Homologace kol
Zásadním bodem při výběru kol je jejich homologace pro provoz na českých silnicích. Ta vám zaručí, že se jedná o kvalitní výrobek, který prošel procesem testování a schvalování.
V rámci homologace kol dochází k jejich testování v několika krocích. Jejich kvalita se testuje simulací přímé jízdy, zkouší se jejich odolnost při jízdě v zatáčkách a odolnost vůči nárazu. Na závěr jsou kola testována i pro konkrétní model auta při reálné jízdě. Všechny zkoušky musí alu a plechová kola projít bez jakéhokoliv poškození.
V případě, že byste s nehomologovanými koly přijeli na technickou, rozhodně byste neprošli. To samé platí i v případě, že by vás zastavila policejní hlídka a kola zkontrolovala. Tam byste se museli navíc počítat i s pokutou a nemožností pokračovat v cestě. Při pohledu z tohoto úhlu se levná kola bez homologace ekonomicky nevyplatí.
Shoda s údaji v technickém průkazu
Před každým nákupem kol byste měli brát v potaz doporučené rozměry ve velkém technickém průkazu. Pokud není rozměr kol, který jste si vybrali, zapsaný v techničáku, nesmíte s nimi legálně vyjet na silnici. V případě, že byste taková kola chtěli používat musíte je nechat dodatečně schválit. Podrobný postup najdete v následující kapitole.
Další kritéria pro výběr
Dalším kritériem pro výběr hliníkových i plechových kol je jejich cena. Pokud hledáte ekonomičtější variantu, hledejte spíše mezi ocelovými koly, u kterých je cena v rozmezí od 400 Kč přibližně do 5 000 Kč. Cena alu kol se pohybuje o něco výš. Nejlevnější modely stojí kolem 1 000 Kč a částka, kterou zaplatíte za ty nejluxusnější je téměř 150 000 Kč.
Při rozhodování se můžete řídit i podle stylu kol, jejich barvy a konkrétního designu a vybrat taková, která se budou hodit k vašemu vozu.
Jak zapsat kola do technického průkazu
Pokud pro váš vůz zvolíte kola, která nejsou zapsaná ve velkém technickém průkazu, musíte je před použitím nechat dodatečně schválit. A samozřejmě musíte počítat i s tím, že ne všechny rozměry kol budou pro váš automobil vhodné. Nevyhovující kola se oficiálního schválení nedočkají.
Pro schválení alu i plechových kol potřebujete typový list a protokol TÜV nebo KBA. Tyto dokumenty vám vystaví a potvrdí prodejce kol. Typový list obsahuje informace o modelu kola, druzích aut, pro která jsou stavěná a také doporučené velikosti pneumatik.
S těmito listy pak musíte navštívit STK. Tam vám servisní technik typu "K" zapíše montáž. Následně je třeba nechat vše potvrdit na obecním úřadě s rozšířenou působností. Po předložení dokumentů vám změny zaznamenají do velkého technického průkazu. Pak už vám nic nebrání ve vyjetí na silnice.
Jak se orientovat v nabídce kol
Na každém kole najdete jednoznačnou specifikaci jeho rozměrů a vlastností. Ta se udává jako kombinace čísel a písmen, která mají jasně dané umístění.
Šířka ráfku
Šířka ráfku se u alu i plechových kol pohybuje v rozmezí 13 až 18 palců. V případě, že byste si konkrétní šířku chtěli přepočítat na centimetry musíte zadanou hodnotu vynásobit číslem 2,54.
Profil ráfku
Profil ráfku specifikuje jeho tvar. Pokud například na kole najdete malé písmeno x, znamená to hluboký prolis.
Průměr ráfku
Průměr ráfku musí být shodný s průměrem pneumatiky. Udává se v palcích.
Počet děr
Díry pro uchycení kol jsou umístěny na roztečné kružnici. Jejich počet se u různých modelů aut liší.
Průměr roztečné kružnice děr
Průměr kružnice se určuje na základě vzdálenosti protilehlých děr. Udává se v milimetrech.
Zális
Zális říká, jak hluboko je kolo schované pod blatníkem. Čím vyšší je jeho hodnota, tím více je kolo zasunuté pod autem. Uvádí se také v milimetrech.
Výhody litých a ocelových kol
Litá kola i ocelová kola mají svoje výhody. Podle toho, jaké vlastnosti jsou pro vás klíčové, můžete vybírat z jedné nebo druhé kategorie.
Výhody alu kol:
- nižší hmotnost oproti plechovým kolům,
- lepší odolnost proti deformacím,
- nižší spotřeba paliva,
- lepší termoregulace a odvod tepla od brzd,
- snazší ovladatelnost auta a
- moderní vzhled.
Výhody ocelových kol:
- vyšší tuhost materiálu,
- jednodušší údržba a méně častá potřeba čištění,
- nižší atraktivita pro zloděje a
- nižší pořizovací cena.
Údržba a renovace kol
Ačkoliv jsou plechová kola snazší na údržbu než hliníková, je potřeba se o oba druhy pravidelně starat, aby vám sloužila co nejdéle.
Údržba ocelových kol
Hlavní hrozbou pro plechová kola je koroze. Pro prodloužení jejich životnosti byste je měli pravidelně čistit a natírat antikorozním nátěrem. V případě zreznutí některých částí je potřeba je co nejdříve přebrousit a přelakovat, aby se koroze nešířila dál.
Údržba alu kol
Pro čištění alu kol budete potřebovat vodu a speciální mycí přípravek. Pokud nebudou kola příliš ušpiněná, stačí je ručně umýt. V případě, že se na nich usadí více nečistot, bude třeba použít i tlakový čistič, kterým odstraníte hrubší nečistoty.
Jednou za čas je potřeba se věnovat i renovaci kol. Základem je obroušení povrchu brusným papírem a vyčištění od nečistot. Pak na připravené kolo nanesete speciální tmel. Ten znovu jemně obrousíte a nerovnosti vyplníte speciálním sprejem. Na závěr pak nanesete barvu.
Nabízejte produkty na novém auto-moto vyhledávači a získejte více zákazníků
Máte vlastní e-shop, který nabízí zákazníkům produkty ze segmentu auto-moto? Ukažte své produkty tisícům nových návštěvníků každý den.
Registrujte se nyní a získejte přístup na měsíc zdarma.