V naší nabídce produktů pro péči o lak karoserií automobilů naleznete 429 produktů. Aktuální nabídku můžete filtrovat dle ceny, dostupnosti, značky, oblíbeného obchodu a jednoduše vyhledat produkt, který bude vyhovovat vašim požadavkům.
Péče o lak karoserie automobilů
Liquid Elements A800 Pico - set 2ks nano leštiček s příslušenstvím
Bilt Hamber Korrosol V2 odstraňovač polétavé rzi Objem: 25 litrů
Na dotaz Benzín Technický Solane 100/140 (205 l) 5027
Auto Finesse MPX Dual Action Polisher orbitální leštička
Gyeon Q2 Mohs EVO - keramická ochrana životnost až 48 měsíců Objem: 50 ml
Gyeon Q2 Pure EVO - keramická ochrana životnost až 36 měsíců Objem: 50 ml
E-CS Professional 25L - detailer, leštěnka na auto, vyčistí, naleští a ochrání
E-CS Nano vosk 25L- Nano vosk na auto, nano leštěnka na auto
Gyeon Q2 Syncro EVO Lightbox - dvouvrstvá keramická ochrana s životností až 50 měsíců Objem: 50 ml
Gyeon Q2 Syncro EVO - dvouvrstvá keramická ochrana životnost až 50 měsíců Objem: 50 ml
Gyeon Q2 Mohs EVO Lightbox - keramická ochrana životnost až 48 měsíců Objem: 100 ml
Gyeon Q2 Pure EVO Lightbox - keramická ochrana bez příslušenství Objem: 100 ml
Auto Finesse Caramics Keramické ochrany Auto Finesse Caramics: Complete Protection Kit keramická ochrana celého automobilu
Auto Finesse Series Wax 150g 150g: Desire Carnauba Wax
Gyeon Q2 Mohs EVO - keramická ochrana životnost až 48 měsíců Objem: 100 ml
Gyeon Q2 Pure EVO - keramická ochrana životnost až 36 měsíců Objem: 100 ml
Liqui Moly Rychločistič Pro (12 x 500 ml) 18923
E-CS Professional 5L - detailer, leštěnka na auto, vyčistí, naleští a ochrání
Odkazy na prostředky péče o lak karoserie automobilů
Nejoblíbenější clay lubrikace
Nejoblíbenější leštící a brusné pasty
Nejoblíbenější vosky na auto
Čištění a dekontaminace laku
Prvním krokem při péči o lak vašeho auta by mělo být čištění a dekontaminace laku. Nejúčinnější metodou v této oblasti je clayování. Clay se ale ke karoserii chová poměrně nešetrně. Může totiž způsobit i nové škrábance. Ohleduplnější metodu představuje použití odstraňovače asfaltu a organických nečistot, odstraňovače polétavé rzi nebo odmašťovače.
Co je clay a clayování?
Clayování je nejúčinnější metodou čištění laku auta. Clay do sebe totiž nachytá i tu nejzažranější špínu jako například rez nebo asfaltové tečky. Slouží tedy k dokonalému vyčištění laku (používá se pro něj výraz dekontaminace). Představit si ho můžete jako plastelínu. Touto hmotou se jezdí po povrchu auta a ona do sebe zachytává nečistoty. Většinou je k dostání ve třech tvrdostech:
- měkký clay (pracuje o trochu pomaleji, ale zato je k povrchu šetrnější)
- střední clay (jedná se o zlatou střední cestu)
- tvrdlay (vytáhne toho z laku nejvíce, ale je také možné, že ho jemně poškodí)
Co vše clay odstraní?
Clay odstraní i takové nečistoty, které na první pohled nejsou vidět. Můžete je ale cítit, pokud po povrchu přejedete rukou. I když se budete snažit sebevíce, tyto částečky z karoserie nedostanete jejím pouhým umytím. Jedná se například o různé smetí nebo prach, který se zachytil v ještě nazaschnutém laku, kousíčky asfaltu ze silnice nebo polétavou rez (částečky železa z brzd nebo vzduchu).
Jaký je postup při správném clayování?
Postup při správném clayování není vůbec složitý. Jak tedy na něj?
- Nejdříve auto pořádně umyjte (tak, aby se odstranilo maximum nečistot).
- Odtrhněte kousek clayové hmoty a udělejte z ní placku.
- Na karoserii naneste clayovou lubrikaci (to je důležité, aby se hmotou po povrchu dobře jezdilo).
- Karoserii čistěte po částech krouživými pohyby.
- Jakmile je část karoserie čistá, vysušte ji mikrovláknovou utěrkou.
DOPORUČENÍ
- Na hmotu moc netlačte, abyste karoserii nepoškodili.
- Clayování provádějte na chladném laku (v garáži nebo ve stínu).
- Pokud vám clay spadne na zem, vyhoďte ho a znovu nepoužívejte. Jinak by mohl karoserii poškodit.
Odmašťovač karoserie
Odmašťovač karoserie je důležitý pro přípravu vozidla na aplikaci křemičitých povlaků. Odstraní olejovité zbytky a vytvoří hladký povrch. Při jeho použití se postupuje tak, že přípravek nejdříve nastříkáte na karoserii a poté ho setřete mikrovláknovou utěrkou. Odmaštěný povrch ukáže skutečný stav laku a umožní vám posoudit, zda potřebuje další leštění.
K dostání jsou i univerzální odmašťovače, které můžete použít i na jiné povrchy - například sklo nebo plast. Některé z nich se dají použít také na čištění koberců, kůže nebo gumových částí a zároveň motorů i pneumatik. Existuje také speciální odmašťovač motorů nebo odmašťovač brzd.
Odstraňovač asfaltu a organických nečistot
Při každodenním používání se na vozidle usadí velké množství asfaltové kontaminace. Tento přípravek vám pomůže zachovat povrch v dobrém stavu. Dostane z karoserie vašeho auta asfalt i jiné organické nečistoty jako například smůlu ze stromů (pryskyřici), zbytky lepidel po různých nálepkách a fóliích nebo dokonce i žvýkačku. Nehrozí u něj vznik nových škrábanců. Chová se k povrchu šetrně. Také dokáže zkrátit následnou mechanickou dekontaminaci laku clayem. Clayovat totiž díky němu nebudete muset tak intenzivně, protože většina nečistot už bude odstraněná.
Použití odstraňovače asfaltu a organických nečistot
Odstraňovač jednoduše nastříkejte na lak, nechte chvíli působit a poté opláchněte vodou. Používat ho můžete jak často chcete. Při práci s ním je doporučeno využít rukavice, protože se jedná o poměrně agresivní chemický přípravek.
Odstraňovač polétavé rzi
Odstraňovač polétavé rzi si poradí s malými železitými částečkami, které se usazují na laku auta. Lze ho využít k jeho dekontaminaci (jako alternativu ke clayi), ale také k čištění hliníkových kol (dokáže totiž odstranit i brzdový prach). Jeho aplikace je jednoduchá. Postupujte podle následujících kroků:
- Auto pečlivě umyjte autošamponem
- Opláchněte ho vodou
- Na karoserii nastříkejte odstraňovač polétavé rzi
- Nechte přípravek několik minut působit (1 až 3)
- Jakmile se železité částečky zbarví do červena a rozpustí, můžete celé auto opláchnout
Použití odstraňovače polétavé rzi u hliníkových kol
Odstraňovač polétavé rzi se dá použít i na čištění hliníkových kol. Postup je podobný jako u laku auta. Přípravek nejdříve nastříkejte na kola. Poté ho nechte několik minut působit. Železité částečky se opět začnou zbarvovat do červena a rozpustí se. Pak můžete kola opláchnout vodou.
Leštění laku
Pokud už je vaše karoserie dekontaminovaná, můžete přistoupit ke druhému kroku péče o lak - jeho leštění. K tomu se vám budou hodit leštičky, leštící kotouče, brusné a leštící pasty a speciální leštící utěrky nebo aplikátory.
Brusná pasta
Brusná pasta vám může pomoci ušetřit peníze za lakování v servisu. Je totiž velmi dobrým pomocníkem při renovaci poškrábaného laku. Obsahuje abrazivní složky, které odstraňují drobné škrábance. Výrobci nabízí dvě varianty - brusnou pastu s abrazivy hrubými nebo jemnými. Při výběru se rozhodujte podle poškození laku. Pokud se jedná o drobnější škrábance, bude vám stačit pasta s jemnými abrazivy. U hlubšího poškození zvolte raději pastu s hrubými abrazivy.
Leštící pasty
Leštící pasty se používají jako doplněk k brusným a leštícím kotoučům. U aut se využívají k leštění laku. Jsou schopné odstranit drobné i výraznější škrábance a jiné defekty. Také lak připraví pro nanesení vosku či jeho jiné ochrany. Podle typu abraziva, které obsahují, se dělí na lehce abrazivní, středně abrazivní, silně abrazivní, extrémně abrazivní a finišovací pasty.
Lehce abrazivní pasty
Tyto pasty jsou velice šetrné k laku. Obsahují totiž jen ty nejjemnější abraziva. Proto se vám budou hodit zejména, pokud je lak na vašem vozidle ve velmi dobrém stavu a nepotřebuje zbavit škrábanců nebo jiných defektů. Tento přípravek je také vhodný pro přípravu laku na voskování. Díky němu bude mít vosk vyšší odolnost a vydrží déle. Využít se dá pro strojní i ruční leštění.
Středně abrazivní pasty
Tento druh pasty odstraní jemné škrábance nebo jiné defekty. Vhodný je pro strojní, ale i ruční použití. Použít ho můžete i na plasty, chrom nebo nerez. Po jeho aplikaci je vhodné využít také finišovací pastu. Ta neobsahuje žádná abraziva nebo jen ta nejjemnější a lak finálně rozleští.
Silně abrazivní pasty
Jak vám napoví samotný název, tyto pasty obsahují silná abraziva. Ta vám umožní odstranit všechny běžné škrábance. Jsou vhodné především pro strojní leštění. U kvalitních past už nemusíte používat finišovací pastu, protože lak zvládnou dokonale rozleštit samy.
Extrémně abrazivní pasty
Tento výrobek slouží k rozleštění hlubokých škrábanců a v podstatě jakýchkoli jiných defektů na laku auta. Pastu používejte výhradně pro strojní leštění. Po jejím použití se doporučuje aplikovat ještě finišovací pastu pro dokonalé rozleštění.
Finišovací pasty
Finišovací pasta slouží k finálnímu rozleštění laku. Neobsahuje žádná abraziva nebo jen ta nejjemnější. Je tedy k laku velice šetrná. Dodá mu vysoký lesk a navíc zabrání jeho vysychání a stárnutí. Připraví ho na následnou aplikaci vosku nebo keramické ochrany.
Leštící kotouče
Leštící kotouče se používají při leštění laku strojní leštičkou. Jsou schopné zbavit lak škrábanců a dokonale ho rozleštit. Rozlišují se podle velikosti, tvrdosti nebo použitého materiálu. Kromě nich je třeba k leštění také vybrat vhodnou brusnou nebo leštící pastu (rozlišuje se u ní několik stupňů abraziv).
Hrubé leštící kotouče
Hrubé leštící kotouče jsou určeny pro tvrdé, starší nebo více poškozené laky. Vhodné jsou pro excentrickou i rotační leštičku. Zajistí rovnoměrnou aplikaci brusné nebo leštící pasty na lak.
Střední leštící kotouče
Střední leštící kotouče jsou vhodné jak pro excentrickou, tak i pro rotační leštičku. Často se jim také říká "leštící kotouče 2v1", protože zvládnou v rámci jednoho kroku odstranit jemné škrábance a zároveň dosáhnout vysokého lesku.
Finišovací leštící kotouče
Finišovací leštící kotouče jsou vhodné pro závěrečný proces leštění, kdy už nedochází k takovému úbytku laku, ale spíše k zajištění maximálního lesku. Odborníci je doporučují používat v kombinaci s excentrickou leštičkou.
Proč používat mikrovláknové utěrky?
Mikrovlákno je syntetické (uměle vyrobené) vlákno, které tvoří tisíce hustě propletených mikroskopických pramenů. Oproti přírodním materiálům vyniká svou odolností, pevností a jemností. Díky svým vlastnostem (hustotě vláken) se v mikrovláknu neudrží pyl, roztoči ani alergeny. Mezi jeho další výhody patří schopnost vysoké absorbce vody nebo dlouhá životnost.
Proč tedy na lak použít utěrku právě z tohoto materiálu? Protože je kromě dříve vyjmenovaných výhod také velice šetrná i k nejchoulostivějším lakům. Běžná utěrka po několika použitích ztvrdne a může pak lak auta poškrábat. V takovém případě už ji můžete rovnou vyhodit. Kvalitní mikrovláknovou utěrku naproti tomu můžete jen vyprat a použít znovu a znovu. Tato výhoda se tedy časem projeví i ve vaší peněžence.
Na co všechno se dají mikrovláknové utěrky použít?
Mikrovláknové utěrky mají řadu možností využití. Jedná se například o:
- čištění interiéru auta
- čištění skel
- práci s detailerem
- sleštění keramické ochrany laku
- sleštění vosku, sealantu nebo leštěnek
Leštička na auto
Pokud chcete, aby se vaše auto krásně lesklo, ale nehodláte za jeho úpravu pokaždé utrácet v autoservisu, bude pro vás leštička na auto nezbytností. Zároveň je k ní třeba přikoupit i leštící kotouče a leštící pastu. Někteří výrobci ale prodávají kompletní praktickou sadu, která obsahuje všechny tyto pomůcky.
Jakou leštičku na auto vybrat?
Existují dva základní druhy leštiček na auto - orbitální (neboli excentrická) a rotační. Každá z nich má své výhody a nevýhody. Kterou z nich si vyberete, záleží jen na vás.
Rotační leštička
Tento typ leštičky pracuje tím způsobem, že její nástavec rotuje po stále stejné, kruhové dráze. Většinou se u ní dá regulovat rychlost otáček. Pracuje velice tiše. Leštění s ní je velmi rychlé, zároveň ale o něco méně šetrné než u leštičky orbitální.
Výhody rotační leštičky
- rychlost
- nižší cena
- tichost
Nevýhody rotační lestičky
- větší riziko poškození laku než u leštičky orbitální
Orbitální (excentrická) leštička na auto
Tento typ leštičky pracuje na principu orbitálního pohybu. To znamená, že nástavec pouze nerotuje, ale provádí ještě navíc pohyb do strany (výkmit). Leštička umožnuje oscilaci nástavce po měnící se eliptické dráze. Oproti leštičce rotační má nižší rychlost otáčení, takže si na dokonalý výsledek chvíli počkáte, ale zato u ní nehrozí nebezpečí dalšího poškození laku.
Výhody orbitální leštičky
- šetrné leštění
- dokonalé vyleštění laku
Nevýhody orbitální leštičky
- déle trvající práce
- vyšší cena
Při výběru leštičky na auto se také zaměřte na následující parametry:
- průměr kotouče (čím menší je kotouč, tím detailnější práci vám umožní, naopak čím je kotouč větší, tím větší plochu jím budete moct vyčistit a tím rychleji vám práce půjde od ruky)
- výkon (čím větší výkon, tím vyšší počet obrátek, ale také větší spotřeba)
- počet otáček (pokud ho má leštička opravdu vysoký, zacházejte s ní opatrně, abyste lak nepoškodili)
- nabídka dalších funkcí (jako například přídavná či antivibrační rukojeť nebo regulace otáček)
Ochrana a údržba laku
Posledním krokem péče o lak vašeho auta je jeho ochrana. K tomu slouží vosky na auto nebo keramické povlaky. V této fázi také využijete detailer.
Detailery
Detailer se používá při poslední fázi mytí vozidla. Dokáže odstranit vodní spot a drobné nečistoty, které se vám nepovede umýt autošamponem. Existují speciální typy detailerů, které zvyšují lesk, vytváří novou ochranu laku nebo posilují tu stávající. Postup pro použití detaileru je jednoduchý. Řiďte se následujícími kroky:
- Přípravek dobře protřepejte.
- Ze vzdálenosti asi 20 centimetrů nastříkejte na povrch.
- Čistou utěrkou přípravek rozleštěte.
Keramické ochrany laku
Keramická ochrana laku představuje jedničku mezi ochranami laků obecně. Oproti voskům nebo sealantům totiž vytváří na povrchu tvrdou vrstvu, která chrání lak i mechanicky (například proti poškrábání). Má ale i řadu dalších dobrých vlastností. Jedná se například o:
- životnost až několik let
- schopnost vytvořit hluboký lesk laku
- chemickou odolnost
- bezkonkurenční hydrofobní vlastnosti
Druhy keramických povlaků
Existují dva druhy keramických povlaků - základní a pokročilé. Základní povlak tvoří pouze jedna vrstva. Jeho životnost dosahuje maximálně dvou let. Pokročilý povlak je tvořen dvěma vrstvami - jedna nabízí maximální tvrdost a druhá pružnost a chemickou odolnost. Jeho životnost dosahuje až pěti let, při dobré péči dokonce i více.
Vosky na auto
Voskování je nejoblíbenějším a nejběžnějším způsobem ochrany laku auta. Vosk dodá laku lesk a zároveň ho ochrání před povětrnostními vlivy. Navíc má hydrofobní vlastnosti. Před samotným voskováním je třeba nejdříve auto umýt, poté dekontaminovat lak (pomocí claye nebo odstraňovače polétavé rzi) a na závěr ho ještě vyleštit. Až pak je možné přistoupit k voskování.
Jaký je postup u voskování auta?
Existují vosky přírodní (ty obsahují takzvanou karnaubu) nebo syntetické (ty se mohou pochlubit dlouhou životností). Aplikace je ale u obou typů stejná. Vosk naneste pomocí aplikátoru na karoserii, nechte ho několik minut (5 až 10) zaschnout a poté ho rozleštěte mikrovláknovou utěrkou.
Nabízejte produkty na novém auto-moto vyhledávači a získejte více zákazníků
Máte vlastní e-shop, který nabízí zákazníkům produkty ze segmentu auto-moto? Ukažte své produkty tisícům nových návštěvníků každý den.
Registrujte se nyní a získejte přístup na měsíc zdarma.