LPG je aktuálně jedno z nejvýhodnějších paliv. Bohužel, nabídka vozů na plyn, které můžete koupit již s tovární úpravou, není nikterak rozsáhlá.
Aktuální nabídka aut s pohonem LPG
Články na téma auta na CNG a LPG:
- Auta na CNG (zemní plyn)
- Auta na LPG
- Auta na plyn, jejich výhody a nevýhody
- Vyplatí se auto na alternativní pohon
- Výhody LPG aut
- Nabídka LPG aut - co je k dispozici? - právě čtete
- Přestavba na LPG – cena v Polsku
- Přestavba na LPG. Pro koho je výhodná?
- Éra CNG skončila: Čím to je?
Výhody LPG
Pohon zkapalněným ropným plynem má jedno velké pozitivum – je finančně úsporný. LPG aktuálně lze koupit za cenu 17-18,50 korun, což i při spotřebě o 20 až 30 % vyšší než v případě jízdy na benzín, vychází prostě levněji. Nejvíce to bylo cítit v době, kdy se na čerpacích stanicích prodával litr Naturalu 95 za cenu 40-45 korun za litr. I tehdy jsme tankovali LPG za 22 korun na těch dražších benzínkách.
Pokud je LPG zastavěno již z výroby, je obvykle i opotřebení motoru menší, nehrozí karbonizace a pro fanoušky ekologie – jízda je i emisně čistší. Navíc spojení LPG a benzín umí rapidně zvětšit dojezd vozu.
Auta na LPG v aktuální nabídce automobilek
Bohužel, jediná automobilka, která stále ještě nabízí vozy s pohonem na LPG, je Dacia. Dokonce ani Renault, tedy pokrevní příbuzný rumunské automobilky, nemá ve své nabídce ani jeden vůz na LPG. Primárně je to způsobeno nevhodností pohonu na plyn u moderních přímovstřikových motorů, kde je implementace problematičtější a rizikovější, než u klasického nepřímého vstřikování.
Dacia Sandero
V případě nejlevnější dacie na plyn chcete motorizaci TCe 100. Základní výbava Essential s tímto agregátem vychází na 331 400 korun. Přidejte k tomu manuální klimatizaci za 10 tisíc a máte nenáročné auto, které bude jezdit jak na benzín, tak na plyn. Pokud toužíte po nějaké lepší verzi s digitální klimatizací a třeba vyhřívanými sedačkami, můžete si připlatit za verzi Expression s cenou 362 400 korun, kde je příplatek za automatickou klimatizaci 5000 korun a za vyhřívaná přední sedadla dáte 4000 korun navíc.
Dacia Duster
Opět se tu bavíme o motorizaci TCe 100, kterou můžete v malém SUV mít v rámci jakékoliv výbavové varianty. Nejlevnější je opět Essential za 392 500 korun. Jedná se ale opravdu o ten nejlevnější základ, takže bychom raději z kapsy vytáhli 459 000 korun za verzi Journey a u té si ještě připlatili za bezklíčový přístup (6000 korun) a kamerový systém (7000 korun).
Dacia Jogger
Tento vůz jsme měli šanci otestovat a jestli něčím překvapil, pak tím, že zvládá jezdit za nižší spotřebu LPG, než je normovaná. Nejlevněji ho pořídíte za 417 500 korun, což je za auto, jehož kufr pohltí 829 litrů čehokoliv, naprosto bezkonkurenční nabídka. Lze si samozřejmě připlatit i za klimatizaci, případně za 7místnou variantu.
Zdroj médií: Depositphotos, Dacia, Jakub Mokříš.