Jedním ze symptomů poruchy může být, krom jiných samozřejmě, i nezvyklá barva kouře, který vychází z výfuku automobilu. Co značí, pokud je zbarven do modra?
Modrý kouř z výfuku, jaké jsou příčiny?
Články na téma závady vozidel:
- Co znamená černý kouř z výfuku auta? Může to být banalita
- Bílý kouř z výfuku auta - jaké jsou příčiny?
- Modrý kouř z výfuku: Co ho způsobuje? - právě čtete
- Černý kouř z výfuku
- Prasklý klínový řemen
- Odvětrání klikové skříně musí být prvotřídní, jinak přijde zásadní porucha
Modrý dým z výfuku u benzinového a dieselového motoru
Obecně pokud motor příliš kouří, a to bez ohledu na barvu, která se z výfuku line, doporučujeme zpozornět. V zimě trochu kouří všechny vozy, ale uprostřed léta, po zahřátí motoru, by to mělo být skutečně jen velmi decentní, a to jak u naftového, tak benzinového motoru.
Ale k věci - modrý kouř z výfuku značí spalování oleje, který se dostává do válce. Nějakou trochu samozřejmě motor spaluje vždy, ale začne-li to být nezdravě mnoho, začne být dým z výfuku zbarevný do modra. Jakmile něco takového zpozorujete, je čas začít to řešit, příčin totiž může být celá řada.
Pístní kroužky, vodítka ventilů, ložiskový uzel turba
Hodně často je příčinou vyšší opotřebení pohonné jednotky, zejména pístních kroužků, které netěsní tak, jak mají a skrze ně proniká mazivo do válce. Když se k tomu připojí třeba obroušené stěny válců a vybroušená vodítka ventilů, je to zkrátka poznat. Často je také na vině ložiskový uzel turbodmychadla, který při větším opotřebení propouští olej a ten se dostává do sání, což je nutné řešit opravdu co nejdříve.
Prasklý válec auta
Z těch opravdu zásadních problémů, kdy je už hodně zle, lze jmenovat třeba prasklý válec. Že se něco takového stalo, poznají pozornější motoristé podle toho, že dým zmodral opravdu náhle a jde ho z výfuku opravdu velké množství.
Kontrola hladiny oleje v motoru je zásadní
Tak jako tak je třeba modrý kouř z výfuku řešit, bohužel to většinou nevěstí nic levného a často je nutné udělat kompletní generálku motoru. Kontrolujte častěji hladinu oleje, protože s tím, jak je spalován motorem, ho samozřejmě ubývá. Podle některých automechaniků začíná být dým lehce namodralý už při spotřebě zhruba jednoho litru maziva na 3 000 kilometrů. Jakmile je to litr co 1 000 kilometrů, tak už bývá barva viditelně modrá a pojí se s ní i charakteristický zápach.