V minulosti bylo nutné nechat udělat dovozovou technickou kontrolu každému autu, které se dovezlo za naše hranice. V současné době je ale situace jiná. Víte, kdo musí technickou dělat a kdo ne?
Dovozová STK a cena
Články na téma cena STK:
- Kolik stojí STK
- Dovozová STK a cena - právě čtete
- Ceny STK a emisí v roce 2023 vás asi příliš nepotěší
- Jak vypadají aktuální ceny STK a emisí v roce 2024?
Koupit ojetinu v zahraničí může být pro některé lidi výhodnou alternativou, obzvlášť pokud jej koupí v členských státech EU. Často se dovážejí auta třeba z Německa, kde celkově náklady na koupi a převoz nemusí být tak vysoké jako na přímou koupi vozidla v Česku.
V minulosti tedy bylo nutné, aby dovozovou technickou kontrolu mělo každé auto z ciziny. To se ale změnilo v roce 2017, kdy proběhla novela zákona o STK. Od té doby už není nutné, aby se prováděla technická kontrola vozům, které byly zakoupeny v Evropské unii. Do tohoto seznamu se počítají i státy jako Švýcarsko, Island, Lichtenštejnsko nebo Norsko.
V případě nákupu v těchto zemích tedy stačí, aby auto mělo platnou technickou právě ze země, odkud jej budete odvážet. STK tedy platí mezinárodně. Ačkoli STK není nutná a nemusí se nová dělat, určitě se nevyhnete evidenční kontrole (je nutné ověřit, zda-li souhlasí informace v obou techničácích).
Auta mimo EU
Jestliže si ale auto necháte dovézt třeba z Ameriky nebo Asie, pak pro vás tato výjimka neplatí a technickou kontrolu musíte nechat udělat. Cena úkonu se pohybuje od 2 do 3000 korun, včetně měření emisí. Nutná bude i evidenční kontrola. Nezapomeňte, že bez toho nemůže být auto zapsáno do registru.
V obou případech je nutné zajistit povinné ručení, pokud s autem chcete jet přímo, v případě, že pojede auto na vleku, pojištění lze zařídit později.
Zdroj médií: Depositphotos.