Japonská automobilka patří mezi zkušenější hráče na poli elektromobility. Nissan má v prodeji dva elektromobily a oba poměrně úspěšné.
Elektromobily značky Nissan
Články na téma elektromobily od známých automobilek:
Elektromobil Nissan Leaf
Prvním elektrickým autem je Nissan Leaf. Populární a designově trochu specifický, ale dobrý elektromobil. Dosahoval a stále dosahuje velmi dobrých prodejů, a to i jako ojetina! Čím to je? Jako první samozřejmě každého napadne asi cena. Ta byla u první generace (2010) sražena malou baterií o kapacitě 24, později 30 kWh. K moři byste s dojezdem 100-150 kilometrů asi jet nechtěli, ale na nákup do města a zpátky to vystačí. Spousta rodin, zejména v USA si tohle autíčko pořizovala jako druhé do rodiny. Prostě nenáročné, bezúdržbové vozítko, které se doma připojí do zásuvky a když si někdo potřebuje někam zajet, tak to je s minimálními náklady.
Později přišla druhá generace (2017), která figuruje v nabídce do dnešních dnů. Ta už má větší akumulátor, respektive je na výběr ze dvou. Ten menší má 40 kWh, větší pak 62 kWh. Dojezd je 270/385 kilometrů dle WLTP metodiky. Cenově začíná auto na 819 tisících korunách.
Nissan hodně propagoval svůj ePedal. O co jde? Je to vlastně řízení pomocí jednoho pedálu - toho akceleračního. Tím se ovládá jak zrychlování, tak brzdění rekuperací. V určité poloze se tak funkce plynu "přepne" a pokud ho řidič pustí úplně, rekuperace je na maximu. Dnes už toto nabízí spousta elektrických vozů, popravdě to není nic nového, ale je pravda, že u Nissanu Leaf to funguje opravdu skvěle a je to velmi komfortní.
Nedá se říct, že by Leaf v něčem vynikal. Je to ale všestranné auto na baterie, které je ve své druhé generaci už docela dobře použitelné i na delší cesty. Vykazuje dlouhodobě i solidní mechanickou odolnost, což je další velké plus.
Elektromobil Nissan e-NV200
Na poli užitkových vozů se dobře prosadila i malá elektrická dodávka. Její pohon vychází z Leafu, takže mají tato auta i stejnou baterii. Starší model (2014) měl 24 kWh, od roku 2018 byla kapacita zvýšena na 40 kWh. Do města je to perfektní auto pro rozvážkové služby, řemeslníky a zkrátka každého, kdo potřebuje převážet nějaký náklad. Výhodou je velmi tichý provoz a servisní nenáročnost (v městském provozu běžné dodávky dost trpí). A v rámci třeba Prahy se dá za zásadní považovat i parkování na modrých zónách zdarma.
V prodeji je i varianta Evalia, která uveze buď 5 nebo 7 lidí. Problém je ale s cenou. Od auta přes milion člověk čeká, že nabídne určitý komfort, promyšlenost a že zkrátka ta cena bude někde vidět. Tady peníze zákazníků pohltí především drahá baterie a zbytek auta je na úrovni staršího Berlinga. Jistě, pro rozvoz dětí do škol a na kroužky to stačí, ale e-NV200 prostě funguje daleko lépe jako dodávka než jako elektrické MPV.