PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Elektronicky řízené turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek

3. 9. 2022 1 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Vše o turbodmychadlech Základní info k turbu

Jedním ze způsobů, jak můžeme řídit turbodmychadlo, je nechat to čistě na elektronice. Jako všechna řešení, i toto má svá pozitiva i negativa.

Elektronicky řízené turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek

Přesnější a vychytanější

Elektronicky řízené turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek je doménou spíše novějších motorů, kde nahrazuje starší systém řízení podtlakovým ventilem.

Za táhlo nicméně tahá malý servomotorek ukrytý v kovovém nebo plastovém boxu. To, kdy a jak se geometrie otevře, je na řídící jednotce, která vyhodnocuje celou řadu údajů a podle toho se řídí. Je tak možné velmi přesně přizpůsobit otevření geometrie aktuálním podmínkám.

Není to na věky

Celé tohle řešení má jednu drobnou nevýhodu - jeho životnost je jednoduše řečeno omezená. Hodně samozřejmě záleží na výrobci, ale turbodmychadlo samotné produkuje velké množství tepla. Cokoliv, co je poblíž, je teplu vystaveno a jak elektronika, tak plastové komponenty jako převody a podobně, tím trpí. I to je jeden z důvodů, proč tahle turbodmychadla nevydrží tolik, jako turba používaná v devadesátých letech a na přelomu milénia.

Zdroj info: Turbo - Klima servis Pardubice.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články