Nejslavnější automobilové závody na světě, tedy seriál Formule 1, prochází krizí. Organizátoři v podstatě zabili zvuk vozů, který tvořil podstatnou část zážitku, pravidla jsou celkově dost svazující a není prostor pro invenci. K tomu přidejte občas dost podivné rozhodování vedení závodu o incidentech na trati a namísto vzrušující show máte přetechnizovanou nudu.
Formule 1 pro příští rok: více předjíždění a levnější monoposty
V poslední době se ale zdá, že se věci přeci jen mění k lepšímu. Letošní vozy jsou rychlejší, než loňské a příští sezóna má přinést další úpravy pravidel, které zvýší atraktivitu.
Aerodynamická přitažlivost
Pokud jedou dva vozy za sebou, tak ten přední sice tomu zadnímu rozráží vzduch, na druhou stranu tím negativně ovlivňuje jeho aerodynamickou přilnavost, snižuje ji až o 50 %. Tvar zadního přítlačného křídla tak bude přepracován a nové vozy nemají tolik ovlivňovat turbulencemi auta za sebou. Nějaký negativní vliv tam stále bude, ale sníží se zhruba pětkrát. To bylo samozřejmě ověřeno testováním na modelu v aerodynamickém tunelu.
Důležitou komponentou, která projde změnou, budou kola. Na 18" ráfcích, opatřených aerodynamickými kryty, budou nízkoprofilové pneumatiky. Přepracován bude i spodek monopostu, který má zvýšit sílu, která ho tlačí k zemi.Vozy celkově ztěžknou, čímž se logicky o něco málo zpomalí.
Finanční limity
Největší výzvou ale bude finanční limit, který bude mít každý tým. Ten bude zastropovávat výdaje týmů na sezonu. Ty nebudou moci přesáhnout 175 milionů dolarů (cca 4 miliardy korun), přičemž v současné době se ty největší týmy blíží výdajům téměř 500 milionů dolarů (11,5 miliard korun). Do tohoto budgetu se nebudou započítávat výdaje na marketing, platy jezdců a tři nejvyšší platy v rámci celého týmu.