Ultimativní LaFerrari bude překonáno. S neskutečným výkonem, který kombinuje spalovací jednotku a elektromotory, mu ujede nejnovější rudý vůz z Maranella.
Ferrari SF90 Stradale je nejsilnějším vozem značky
Parametry SF90? Držte se
Začneme hned zostra a to skutečně brutálními parametry téhle střely. Zrychlení z 0 na 100 zvládne za 2,5 sekundy a na dvoustovku vás katapultuje za 6,7 sekund. Celkový výkon 1000 koní tvoří hned čtyři motory.
Základem je dvakrát přeplňovaná V8, kterou inženýři přepracovali a notně vylepšili. Sekundují jí hned tři elektromotory. Dva pohánějí přední kola a jeden je na spojení spalovací motor - převodovka. Samotné elektrické agregáty dávají dohromady 220 koní a na energii z akumulátoru umí Ferrari SF90 Stradale ujet 25 kilometrů.
Auto má ale své místo spíše na závodním okruhu. Tam řidiče podrží přepracovaný elektronický stabilizační systém eSSC nebo zadní spoiler, který má pohyblivou část. V zatáčkách tak systém zvedne přítlak a na rovinkách ho zase o něco sníží kvůli menšímu aerodynamickému odporu. Mimochodem maximální rychlost této bestie je 340 km/h a hmotnost vozu je 1 570 kilogramů.
Hmotnost karoserie
Karoserie je kvůli snížení hmotnosti tvořena v maximální možné míře hliníkem a karbonem. V interiéru nelze čekat nějaký velký luxus. Vše je přizpůsobeno rychlosti a důležité systémy se tak ovládají hezky postaru - tlačítky. Před řidičem se však rozpíná barevný displej, který dovolí přizpůsobit zobrazení. Ať už se bude jednat o navigační mapu při "přeletu" Evropy nebo velký otáčkoměr, což je zase nejdůležitější ukazatel na závodním okruhu.
Chcete něco lepšího? Tady to máte
Opravdoví extrémisté asi sáhnou po ještě ostřejší verzi Assetto Fiorano. Ta je o 30 kilogramů lehčí, karbon zde byl použit například i na panely dveří. Zadní křídlo má ostřejší sklon a generuje v rychlosti 250 km/h přítlak 290 kilogramů. Výfuk se svody jsou z titanu a obuty jsou pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Cena nebyla zveřejněna ani u jedné verze.