Jakkoliv se to moc neděje, konkrétně v ČR se to nestalo zatím ani jednou, tak požár elektromobilu může být docela problém. Baterie totiž může začít znovu hořet i po uhašení, což si žádá speciální postupy v průběhu i po hašení.
Hyundai svolává své elektromobily. Hrozí jim požár
Hyundai má výborný elektromobil Kona. Ten se dělá v Jižní Koreji, ale i u nás. A těch jihokorejských se týká zvýšené riziko vzniku požáru. Vozy vyrobené od ledna 2017 do letošního března mají totiž akumulátory od LG Chem. V těch může nastat blíže neupřesněný problém a zapříčinit požár.
Případů, kdy k tomuto došlo, je už celkem 13, z nichž žádný není zaznamenán u nás. Celkem by se ale mělo jedna o 77 000 elektromobilů, které budou potřebovat servisní zásah v rámci svolávací akce. Neví se zatím, co přesně technici na voze udělají, ale ve hře je pravděpodobně i možnost výměny baterie za novou. To by ve výsledku bylo opravdu hodně nákladné, protože akumulátor je dost drahá komponenta.
Zdroj médií: Hyundai.