BMW, jeden z nejúspěšnějších výrobců prémiových vozů na světě, se může pochlubit vynikajícím postavením na trhu nejen se zadním náhonem, ale i s pohonem všech kol. Víte, jaké bylo první BMW s pohonem všech čtyř kol?
Jaké BMW mělo jako první pohon všech čtyř kol?
Články na téma zajímavosti o BMW:
- Jaká je BMW řada 1
- BMW Isetta a její historie
- Čím si BMW získalo srdce mnoha budoucích generací?
- BMW zachránilo majitele Rolls-Royce před velkými výdaji
- Jaké BMW mělo jako první pohon všech čtyř kol? - právě čtete
- BMW 767iL Goldfisch: Nejšílenější BMW světa
- Staré BMW klíče se nikdy nevybíjí. Jak to funguje?
- Proč má interiér BMW oranžové podsvícení? - již brzy
Ačkoliv je Audi Quattro synonymem pro pohon všech kol ve světě automobilů, BMW se k této technologii přidalo již v 80. letech. V roce 1985 představil bavorský výrobce na frankfurtském autosalonu model 325i Allrad. Jednalo se o první sériový vůz BMW s pohonem všech kol.
Systém xDrive
Systém xDrive se vyznačuje svým vyspělým řízením rozdělením točivého momentu mezi nápravy, což umožňuje optimalizovat jízdní vlastnosti a trakci za všech podmínek. Díky tomu se BMW s pohonem xDrive mohou pochlubit vynikající jízdní dynamikou, stabilitou a ovladatelností jak na silnici, tak i v terénu.
Systém xDrive se stal neodmyslitelnou součástí DNA vozů BMW a je symbolem prémiové automobilové techniky. Je to důkaz toho, že BMW neustále inovuje a přináší svým zákazníkům špičkové technologie, které zvyšují bezpečnost jízdy. Pohon všech kol BMW xDrive se stává stále populárnějším. V současné době je jím vybaven každý čtvrtý vyrobený automobil BMW.
První čtyřkolka již v roce 1985
První čtyřkolkou od BMW byl již zmíněný model 325i Allrad (E30). Systém s rozdělením točivého momentu 37/63 s převažujícím zadním pohonem využíval viskózní spojky v zadním diferenciálu a rozvodovce. V roce 1991 následoval model 525iX (E34) s elektronicky řízeným pohonem všech kol a poměrem 36/64 a šestiválcovým motorem o objemu 2,5 litru a výkonu 141 kW. V roce 1999 pak BMW uvedlo sportovní SUV X5 s rozdělením 38/62, automatickým brzděním diferenciálu, kontrolou trakce při sjezdu a dynamickou kontrolou stability.
Také čtěte
V roce 2004 se u vozů X3 a X5 objevila nová generace systému pohonu všech kol, nazývaná xDrive. Tato technologie se vyznačuje schopností přenášet až 100 % výkonu na jednu z náprav. Během let byl systém xDrive neustále vylepšován a inovován, až se stal špičkovým systémem, kterým je dnes.
Dnešní technologie xDrive profituje z bohaté historie BMW jako leadera v oblasti automobilového výkonu a bezpečnosti.
Zdroj médií: Depositphotos.