Při výběru SUV by se lidé měli primárně zaměřit na své potřeby. Je důležitý prostor nebo spotřeba? A co dalšího by auto mělo obsahovat?
Jaké je nejlepší SUV střední třídy?
Články na téma pořízení si rodinného auta:
- Nejlepší MPV na trhu. Dá se ještě sehnat pro rodinu velký vůz?
- Nový rodinný vůz se 7 místy - je co vybírat?
- Nejlepší SUV střední třídy - právě čtete
- Jednoduchá auta pro rodiny
Tato větší auta budou většinou volit rodiny jako hlavní auto. Druhé místo zbude možná na nějaký sporťák pro volné chvilky bez dětí. Nicméně SUV bývají často přeceňována a kolikrát může být obyčejný hatchback lepším společníkem než robustní auto. Obzvlášť pokud nemáte nervy s parkováním v mini uličkách Prahy. Dnešní článek je spíše o doporučení aut, nikoli však nucením, abyste za každou cenu museli své auto vyměnit za nové a větší. Vždy záleží na jedinci.
V případě takových aut byste se ale neměli spoléhat na offroadové vlastnosti, jimiž SUV mohou disponovat pouze na oko. Asistent do terénu, případně náhon na všechna čtyři kola ještě neznamená, že můžete vyjíždět bahnité cesty. Pří výběru se tedy soustřeďuje spíše na reálné potřeby, které budete využívat každý den. U některých SUV je nutné počítat s většími rozměry, což nemusí být zrovna ideální pro parkování ve městě.
Cena možná bude hrát také prim, v případě klasických agregátů - tedy spalovacích bude vždy o něco nižší, než budete-li koukat po hybridech a plug-in hybridech. Pro volbu takových je nutné mít ideální podmínky pro ježdění, aby se vám investice vyplatila spolu s ušetřením paliva. Ačkoli bydlíte-li jen do 40 km od města, je to možná volba ideální.
SsangYong Korando
Netradiční automobil, který často na cestách nepotkáte, může velmi příjemně překvapit. Prostorný kufr, o objemu 551 litrů, i interiér by mohl okouzlit kde jakou větší rodinu i se psem. Exteriér rovněž vypadá líbivě. Jediné, co může být problém, je spotřeba, kterou ale možná vyřeší silnější motor nebo vyhýbání se dálničním trasám, na kterých si říká o 12 litrů. Co ale může tento nedostatek vyvážit je cena, která začíná na 600 tisíc korunách, připočteme-li k tomu bohatou výbavu, není možná nad čím ani uvažovat.
Škoda Karoq
Kdyby tu nebyl tuzemský zástupce, byla by to velká škoda. Na první pohled může působit jako už velké SUV, ale opak je pravdou. Už v základní motorizaci naleznete příjemnou výbavu, která je navíc klasicky koncernová, a tak se nemá šanci kdokoli v interiéru ztratit. S litříkovým motorem to nebude zrovna hvězda levého pruhu, ale na převážení ratolestí do škol a kroužků to skvěle postačí, pokud ho ještě dobře zajedete, pak se můžete těšit i na příjemnou spotřebu. Sice z něj nedostanete velké emoce, ale za to poslouží rodině celá léta bez problémů. Navíc kufr nabídne 521 litrů.
Volkswagen Tiguan
V loňském roce proběhl decentní facelift, který celkově vůz omladil. Základ zůstal ale stejný a oblíbenost vozu na silnicích se nedá upřít. Ostatně pro Čechy důležitý objem kufr zaznamenává číslo 615 litrů, což je opravdu požehnaně na svůj segment. Modernizace přinesla změny v interiéru, kde se ztratila snad veškerá hardwarová tlačítka, a tak vše ovládáte pouze dotykem, což nemusí být po chuti každého. Vybrat si můžete buď 1.5 TSI nebo 2.0 TDI, záleží na tom, kolik koníků a jakou žravost chcete krotit, přeci jen u dvoulitru je třeba počítat se spotřebou zhruba 7 až 8 litrů.
Peugeot 3008
I lvíče 3008 prošlo mírným faceliftem, který se podepsal na jeho mnohem elegantnějším a modernějším vzhledu. Ten tak o něco více zapadá do městské džungle. Interiér působí luxusním dojmem, tedy pokud se vyvaruje v co největší míře lesklým plastům. Motorizace jsou různorodé. 3008 dokáže jezdit například s naftovým agregátem za 5,5 litrů na sto. Kufr má 520 litrů a celkově prostoru je pro posádku dostatek. Někomu by mohl nevyhovovat poměrně malý volant, přes jehož horní hranu se dívá do kapličky přístrojů. A kdo by potřeboval více místa pro děti, pak může sáhnout po 5008 se sedmi místy k sezení.