Dříve oblíbené velké rodinné vozy byly postupně téměř vytlačeny z trhu. Největší podíl na tom mají SUV, která krom prostoru pro rodinu umí posloužit i jako symbol sociálního statusu.
Nejlepší MPV na trhu. Dá se ještě sehnat pro rodinu velký vůz?
Články na téma pořízení rodinného auta:
- Nejlepší MPV na trhu. Dá se ještě sehnat pro rodinu velký vůz? - právě čtete
- Nový rodinný vůz se 7 místy - je co vybírat?
- Nejlepší SUV střední třídy
- Jednoduchá auta pro rodiny
- Jaká auta pojmou 3 dětské autosedačky? - již brzy
- Auta pro více dětí - již brzy
Nutno ale podotknout, že SUV tak úplně MPV nenahradila, protože kolikrát toho vnitřního prostoru a praktičnosti nabízejí daleko méně při vyšší spotřebě a s ne tak úplně praktickými půdorysnými rozměry. Podíváme se na pár posledních mohykánů, pokud chcete opravdový rodinný vůz.
Volkswagen Sharan/Touran
Tohle je pro spoustu lidí naprosto typický představitel MPV kategorie. Aby taky ne, zejména první generace Sharana vstoupila do dějin svou praktičností a zejména odolností. S legendárním motorem 1.9 TDI to byl nezničitelný držák. Současná nabídka bohužel žádný naftový pohon nenabízí, a tak nového Sharana seženete už pouze s 1.4 TSI. Ani to ale není špatná motorizace, svoji praktičnost si vůz zachoval a sedm lidí stále odveze.
Nabídka nových MPV v online inzerci
U menšího bráchy musíte oželet posuvné boční dveře. O něco lépe se s ním vymotáte ven z města a snadněji zaparkujete u obchoďáku. Pořídíte ho ale o celých 225 tisíc levněji, což je dost zásadní úspora a tady bychom asi byli opravdu na vážkách. I Tourana už seženete nového jen s jedním motorem. Tím je 1.5 TSI, který jsem měl v testované Octavii, kde se předvedl ve velice dobrém světle. Jinak nečekejte nic originálního, je to nudné koncernové auto prosté jakýchkoliv významných prohřešků.
Citroën Grand C4 Spacetourer
Opět sedm míst, tentokrát už i se dvěma naftovými motory, přičemž menší 1.5 je dynamicky nic moc a dvoulitr dostanete až v nejvyšší výbavě. Do města by ale mohla přijít vhod i základní benzínová 1.2. Je to Citroën, takže čekejte pohodlí, ale i designovou originalitu. Druhá jmenovaná vlastnost je často vykoupena ne zcela logickým a ergonomickým uspořádáním palubní desky.
Výhody? U naftových agregátů spotřeba i pod 6 litrů. Automatické převodovky pracují pěkně, ale celkově je vůz stavěn na pohodovou jízdu. Tomu odpovídá i podvozek, který je konejšivě houpavý a nedává posádce moc znát, že asfalt pod koly místy pozbývá integritu. V zatáčkách se ale brzy dostává na limit, s čímž je třeba počítat.
BMW 2 Gran Tourer
I bavorští umí udělat rodinné sedmimístné auto. A na poměry kategorie je i vcelku dynamické, tedy pokud si připlatíte za M Sport paket s tvrdším podvozkem. Řidiči samozřejmě asistují rozliční elektroničtí pomocníci a do výbavy si lze nakonfigurovat i head-up displej.
Uvnitř není tolik prostoru jako u konkurentů z důvodu užší stavby a třetí řada je spíše nouzová. To tak nějak napovídá, že tohle MPV bude spíš pro ne zas tak velké rodiny. Ze všech konkurentů vás ale odveze nejrychleji, navíc je to jediné MPV prémiovější značky.