Každý agregát, ať už benzínový nebo naftový, má svůj palivový filtr, který jej chrání před usazeninami. Avšak každý filtr se jednou zanese a už nemá takovou ochranou funkci. Kdy je tedy čas na výměnu?
Kdy je správný čas pro výměnu palivového filtru
Články na téma palivový filtr:
- Jak často měnit palivový filtr? - právě čtete
- Ucpaný palivový filtr a jeho výměna
- Palivový filtr a jeho výměna – jak často ji provádět?
Výměnu filtru byste nikdy neměli podceňovat, ani překračovat doporučenou lhůtu pro výměnu, protože byste snadno mohli ohrozit motor a jeho citlivé komponenty. Porucha by mohla být i fatálního rázu a vy byste se nemuseli doplatit na opravě.
Kdy ho vyměnit
Jak už to tak bývá, tak u každého druhu motoru je to jinak. U benzínového agregátu se výměna doporučuje po 5 letech. I když se možná setkáte s výrobcem, který životnost palivového filtru uvádí jako neomezenou. Ale už ze selského rozumu lze snadno pochopit, že se stále jedná o filtr, který se zanáší a ne vždy se tankuje kvalitní čisté palivo. Proto bychom neomezenou životnost zcela přešli a raději se přiklonili k té pětileté lhůtě.
Vyberte si palivový filtr v nabídkách e-shopů
Co se týká nafťáků, tak zde je situace o trochu jiná. U nich se doporučuje, aby výměna filtru proběhla co dva roky nebo v případě, že hodně jezdíte tak každých 60 tisíc kilometrů. Někteří automechanici doporučují výměnu už po jednom roce. Pokud máte svůj servis, jistě vám automechanik prozradí, jaký interval je pro vás ten nejlepší. Přeci jen nafta je ve složení hustší a také může obsahovat segmenty, které po čase filtr rychleji zanesou. V zimě tak raději tankujte naftu s aditivy.
Kolik stojí palivový filtr
Nový filtr koupíte už od 150 korun, setkat se ale můžete i s dražšími komponenty. Záleží teď už jen na vašich preferencích.
Jak mohu poznat, že je čas pro výměnu
Celkem jednoduše. Řidiči doporučují jednoduchý trik, tedy se pořádně rozjet a znenadání zašlápnout prudce brzdu. Pokud se autu nebude moc chtít, je to známka, že je něco špatně. Stejně tak to poznáte na sníženém výkonu, celkově je jízda spíše lenivá - jízda do kopce je cukavá a občas se může stát, že auto ani nenaskočí při startování a tentokrát v tom nemá prsty vybitá baterie. Ostatně, pokud auto zhasne při jízdě, může to znamenat také problém s palivovým filtrem, protože se do motoru nedostává dostatečné množství paliva a motor nemá z čeho fungovat.
Nedoporučujeme tedy, abyste tyto problémy ignorovali, protože mohou vést k poškození motoru nebo vstřiků. V každém případě se jedná o nákladnou opravdu, takže raději investujete pár stovek do nového filtru, než si později rvát vlasy u rozpadlého auta. Čistý filtr bude vždy synonymem pro lepší průchodnost paliva.